Graduació curs acadèmic 2016·17

El proper 15 de febrer tindrà lloc l'acte de Graduació de la promoció 16·17 de l'estudiantat de grau i de màster. L'acte tindrà lloc a l'auditori de l'Escola Municipal de Música de Terrassa, a les 19:00 hores.

L'acte serà presidit pel degà de la FOOT, Joan Gispets, i el president del Col.legi Oficial d'Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa, padrí de la promoció. També formaran part de la mesa presidencial representants del Rectorat de la UPC i de l'Ajuntament de Terrassa.

Dins el programa d'actes previstos, tindrà lloc la conferència "Ulls nous sota parpelles noves" (Adrienne Rich) a càrrec de l'escriptora i traductora, Bel Olid.

19:00   Presentació de l'acte a càrrec de l'estudiantat

19:05   Benvinguda del degà de la Facultat, Joan Gispets

19:10   Intervenció del padrí de la Promoció, Alfons Bielsa, president del Col.legi Oficial d'Òptics i Òptiques Optometristes  de Catalunya

19:15   Conferència a càrrec de la Bel Olid

19:45   Lliurament de diplomes

20:10   Projecció vídeo de l'estudiantat

20:20   Parlament Ajuntament de Terrassa

20:25   Parlament i cloenda Rectorat UPC

20:30   Actuació musical i copa de cava.

Alfons Bielsa i Elíes

President del Col.legi Oficial d´Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya.

Diplomat en Òptica per la UPB (actual UPC), Diplomat en Òptica i Optometría per la UPC i Màster en Optometria i Cièncias de la Visió per la UPC.

Exercent a Barcelona ciutat. És president del Col.legi Oficial d´Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, president del Consell Tècnic de Formació Continuada en Òptica i Optometria i vicepresident 1er del Consell General de Col·legis d'Òptics Optometristes d'Espanya.

Bel Olid Bel Olid

Bel Olid és escriptora, traductora i professora de traducció a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Manté una intensa activitat com a traductora al català i, en menor mesura, també al castellà, principalment d'obres de literatura infantil. Ha traduït de l'alemany, l'anglès, el francès, l'italià i el castellà. Paral·lelament també es dedica a la traducció audiovisual.

Com a autora es dona a conèixer el 2010 gràcies al Premi Documenta per la novel·la Una terra solitària, i al Premi Rovelló d'assaig pel treball Les heroïnes contrataquen. Models literaris contra l'universal masculí a la literatura infantil i juvenil. Dos anys després guanya el Premi Roc Boronat amb La mala reputació, un recull de narrativa breu que gaudeix d'una gran acceptació entre la crítica i el públic lector. L'any 2016 treu un nou recull de relats, Vents més salvatges, publica l'àlbum il·lustrat Gegantíssima i rep el premi Apel·les Mestres de literatura infantil amb l'obra Viure amb la Hilda (i els seus inconvenients). A Vides aturades (2017) relata el testimoni de persones que busquen refugi a Europa.

Col·labora en nombrosos mitjans culturals i a la premsa escrita, com el diari Ara, les revistes Caràcters i Tentacles o els webs culturals Núvol i Catorze, entre altres, i a la ràdio i la televisió.

Ha estat presidenta del Consell Europeu d'Associacions de Traductors Literaris (CEATL - Conseil Européen des Associations de Traducteurs Littéraires, 2013-2015), i des de març de 2015 és presidenta de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana.