Convalidacions i Reconeixements

Definició de conceptes

La convalidació i el reconeixement són els procediments mitjançant els quals assignatures superades en un plans d'estudis oficials cursats amb anterioritat per l'estudiant, són incorporades a l'expedient d'un nou  pla d'estudis, que condueix a una titulació diferent, també oficial.

La convalidació i el reconeixement es sustenten en la similitud entre els continguts i duració de l'assignatura del programa d'estudis d'origen i els continguts i duració de l'assignatura que es convalidarà al programa d'estudis de destí.

Característiques

Pot ser que el centre tingui aprovada una taula d'equivalències automàtiques entre determinades titulacions d'origen i les titulacions de destí que s'imparteixen.  En aquest sentit, actualment la FOOT té vigents les següents taules automàtiques de convalidacions:     Convalidació del CFGS d'Òptica d'Ullera amb el Grau d'Òptica i Optometria. Assignatures que convaliden

Cas contrari, la FOOT realitza un estudi personalitzat de la demanda que presenta l'estudiant i eleva un informe a la comissió de convalidacions de la UPC, qui té la competència de resoldre definitivament la sol·licitud.

Procediment i terminis

La convalidació i/o reconeixement de crèdits són sempre a petició de l'interessat i la sol·licitud s'ha de formalitzar abans de la primera matrícula en els corresponents estudis.

Terminis

• per a la matrícula del quadrimestre de tardor: de l'1 al 28 de juliol

Procediment i documentació

Cal presentar una sol·licitud a la Secretaria del centre, durant els horaris d'obertura, la qual anirà acompanyada de la documentació que s'especifica en la mateixa, si és el cas:

Sol·licitud per a convalidació provinent del cicle formatiu d'òptica d'ullera.
Sol·licitud convalidacions i/o reconeixements amb estudis universitaris previs

Què cal fer després de presentar la sol·licitud de reconeixement/convalidació ?

Un cop presentada la sol·licitud t'has d'informar del termini aproximat en què el centre emetrà la resolució provisional per venir a recollir-la i poder modificar la matrícula, si cal.

Les assignatures reconegudes/convalidades s'han de matricular perquè constin en el teu expedient; el preu dels crèdits convalidats és del 15% del preu oficial del crèdit.

Normativa relacionada

Per al Grau en Òptica i Optometria

Per al Màster en Optometria i Ciències de la Visió

Per a qualsevol dubte que tingueu de caire acadèmic, està a la vostra disposició el següent telèfon: 93 739 83 59.