25N: dia internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones

El Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència envers la Dona se celebra anualment el 25 de novembre per denunciar la violència que s'exerceix sobre les dones a tot el món i reclamar polítiques en tots els països per a la seva eradicació.
25N: dia internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones

Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència envers la Dona

El 25 de novembre va ser declarat Dia internacional contra la violència de gènere el juliol de 1981, en el context del primer Encuentro Feminista de Latinoamérica y del Caribe celebrat a Bogotà (Colòmbia). En aquesta trobada les dones van denunciar la violència de gènere en l'àmbit domèstic i la violació i l'assetjament sexual en l'àmbit dels governs, incloent-hi la tortura i els abusos que patien moltes presoneres polítiques. El 1999, l'ONU va donar caràcter oficial a aquesta data.

La violència contra les dones és la forma més extrema de discriminació. Segons un informe esmentat per Nacions Unides, sobre la base de dades de 2005 a 2016 per a 87 països, el 19 per cent de les dones d'entre 15 i 49 anys d'edat van dir que havien tingut una violència física o sexual per un company íntim en els 12 mesos anteriors a l'enquesta. En els casos més extrems, aquesta violència pot provocar la mort. El 2012, gairebé la meitat de totes les dones víctimes d'homicidis intencionals a tot el món van ser assassinats per un company íntim o membre de la família, en comparació amb el 6 per cent de les víctimes masculines.

2017 Theme: Leave no one behind

UNiTE lidera els 16 dies d'activisme contra la campanya de violència de gènere, que té com a objectiu sensibilitzar la població i mobilitzar persones a tot arreu per aconseguir el canvi. Aquests 16 dies van del 25 de novembre al 10 de desembre, que és el Dia dels Drets Humans.

El tema de la campanya per al 2017 és "No deixar a ningú darrere: posar fi a la violència contra les dones i les nenes". Aquest tema reforça el compromís de la UNITE Campaign amb un món lliure de violència per a totes les dones i nenes del món sencer, marginats, inclosos els refugiats, migrants, minories, pobles indígenes i poblacions afectades per conflictes i desastres naturals, entre d'altres, primer.

Com en anys anteriors, la campanya UNITE to End Violence against Women convida a "Orange the world", utilitzant el color designat per la campanya UNITE per simbolitzar un futur més brillant sense violència.

Organitza esdeveniments en carrers, escoles i llocs d'interès de color taronja!                    orange on the world

Igualtat a la UPC

La UPC declara que l’assetjament sexual i/o per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere no es pot permetre ni tolerar sota cap circumstància, que no es pot ignorar i que s’ha de sancionar.

Cada centre docent i Institut de recerca té assignada una persona com a Responsable d'igualtat, membre de l'equip directiu del centre. És la persona de referència en el seu centre docent per a les qüestions relacionades amb la igualtat de gènere. A la FOOT el responsable és el degà, Joan Gispets (joan.gispets@upc.edu).