Dia Mundial de la Visió 2017

Es celebra el 12 d'octubre amb el lema: "Salut ocular per a tothom". Per a la seva commemoració, la FOOT i el CUV, amb la col·laboració del projecte Mira'm i l'ONG Òptics pel Món organitzen activitats.
Dia Mundial de la Visió 2017

En el món existeixen prop de 285 milions de persones amb discapacitat visual, de les quals 39 milions són cegues i 246 milions presenten baixa visió.

Aproximadament el 90% d’aquestes es concentra en països en desenvolupament i el risc de deficiència és significativament més alt en les dones que en els homes.

Amb tot, cal remarcar que, des de l’inici de la campanya, les tasses mundials de discapacitat han disminuït, dades que ens indiquen que una actuació concertada de salut pública redueix les discapacitats visuals ja que, tenint en compte que gran part de la discapacitat visual va lligada a l’edat, de no haver existit una intervenció la xifra hagués augmentat.

DMV 2017

Enguany, es celebra el 12 d'octubre amb el lema: "Salut ocular per a tothomrecordant la universalitat del problema i la necessitat de pràctiques preventives de primera línia ja que el 80% de les afeccions oculars, són prevenibles o tenen cura.

Per a la seva commemoració, la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa i el Centre Universitari de la Visió, amb  col·laboració del projecte Mira'm i Òptics pel Món:

- Dimecres 11 d'octubre: el Centre Universitari en de la Visió (CUV) desplegarà una carpa a la plaça Vella de Terrassa, de 9:00 a 19:00h, en la qual es duran a terme revisions a escoles de la ciutat i al públic en general per part de la comunitat universitària. Així mateix, l'Associació El món de prop instal·larà una altra carpa al costat de la del CUV, a la mateixa plaça Vella, on organitzarà el taller Mira'm per a escolars de primària.

Mira'm és un projecte educatiu creat amb la finalitat de sensibilitzar la societat davant la discapacitat visual i neix del convenciment que cal aportar experiències noves on la discapacitat visual es presenti de manera lúdica i propera. El projecte planteja diferents accions que busquen motivar la participació, el diàleg i la reflexió de les persones, independentment de si tenen o no discapacitat visual.

- Dimecres 18 d'octubre: l' ONG Òptics pel Món organitza una xerrada dirigida a tota la comunitat universitària. La xerrada titulada " Un viatge al cor de Nicaragua" serà impartida per Marina Sabater, estudiant voluntaria que va marxar a Nicaragua l'estiu passat, qui ens explicarà la seva experiència. Es realitzarà a les 12:00h a l'aula 2.1 de la FOOT.

Foot

logo miram                logo OxM