Gairebé tots els graduats en Òptica i Optometria treballen al seu sector professional

La major part dels estudiants de la FOOT ja treballa en establiments d’òptica abans de finalitzar els estudis.

La FOOT  va celebrar recentment el seu fòrum d'empreses sota el lema 'Món FOOT', on les principals empreses del sector contacten directament amb els estudiants. Els estudis de grau que ofereix aquest centre se situen en el segon lloc amb una taxa d'ocupació més alta de l'Estat, amb prop d'un 100% d'estudiants treballant abans de tres mesos de graduar-se.

El sector òptic mou a Espanya més de 2.300 milions d'euros, amb més de 10.000 establiments. Cada any s'obren a Espanya 200 nous establiments d'òptica.

Des que la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d'Ordenación de las Profesiones Sanitarias va definir les òptiques com a establiments sanitaris equiparables a les farmàcies, la demanda de graduats universitaris en òptica i optometria va augmentar notablement a tot l'Estat, de tal manera que aquesta és la segona titulació amb més ocupabilitat a Espanya.

La Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és l'únic centre universitari català que ofereix aquests estudis. Fa pocs dies el centre ha celebrat la seva fira d'empreses, en la qual algunes de les principals empreses del sector, diverses cadenes d'òptiques i una clínica oftalmològica, com a membres del patronat de la FOOT, han aprofitat per contactar directament amb els futurs professionals.

Segons explica el degà de la FOOT, Joan Gispets, "aquests tipus de jornades són molt positives, perquè els estudiants tenen l'oportunitat de conèixer de prop les empreses on poden treballar en un futur proper". De fet, la gran majoria dels estudiants del centre "ja treballa abans de graduar-se fent pràctiques d'empresa remunerades. En aquest sentit, la nostra relació amb les empreses del sector és propera i constant. Ja fa alguns anys que vàrem constituir el patronat de la FOOT, format per una dotzena de les principals empreses del sector, així com associacions professionals, amb uns resultats molt satisfactoris", explica el degà.

I és que, tal i com reflecteix el darrer estudi del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport Inserción laboral de los estudiantes (en fomat pdf), el grau d'Òptica i Optometria se situa en el segon lloc amb una taxa d'ocupació més alta a Espanya, per darrera dels estudis de medicina. El percentatge d'afiliació a la seguretat social dels graduats en Òptica i Optometria és del 84% i els contractes temporals no arriben al 10%.

Llegir la notícia sencera