L'estudiant Amal Zaytouni ha estat un dels guanyadors de la 7a edició de les beques de recerca a estudiants universitaris del CampusTerrassa

El seu treball, titulat "Anàlisi en banc òptic de lents intraoculars de disseny avançat i impacte clínic" està dirigit pels professors de la FOOT Fidel Vega i Consuelo Varón (abmdós del grup de recerca GOAPI), i tutoritzat pel Dr Miguel Ángel Gil.

L'estudiant Amal Zaytouni ha estat un dels seleccionats com a guanyadors de 7a edició de les beques de recerca a estudiants universitaris del Campus de Terrassa. A través d’aquesta convocatòria, l’Ajuntament de Terrassa vol fomentar, reconèixer i valorar treballs inèdits que aportin dades noves i aprofundeixin en l’anàlisi de la realitat científica, social, política, econòmica, laboral i/o cultural del territori. Els projectes premiats han d’aconseguir apropar la ciència i la innovació a la població i estimular la participació dels estudiants al món de la recerca.

En aquesta 7a edició i en la categoria de treballs de doctorat s’ha atorgat la beca de recerca, per un valor de 4.000 euros, al projecte “Detección precoz del cáncer de piel con tecnología multiespectral y 3D” presentat per Laura Rey. En la categoria de treballs de fi de grau i/o màster, les dues beques, per un valor de 2.000 euros cadascuna, s’han lliurat al projecte “Análisis en banco óptico de lentes intraoculares de diseño avanzado e impacto clínico”, presentat per Amal Zaytouny i al projecte “Conocimientos sobre los efectos de cannabis en adolescentes. Prevención y promoción de la salud desde enfermeria”, presentat per Rosa Morera i elaborat juntament amb Montse Martínez.

El treball de l'Amal està dirigit pels professors de la FOOT Fidel Vega i Consuelo Varón (abmdós del grup de recerca GOAPI), i tutoritzat pel Dr Miguel Ángel Gil.

Es desenvolupa en part als laboratoris de la FOOT i en part a l'hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona.

El treball pretén comparar mesures in-vitro i in-vivo per obtenir predictors preclínics que serveixin per entendre el funcionament d'aquestes lents intraoculars un cop implantades als pacients i que permeti al cirurgià escollir el millor disseny de lent en funció de les necessitats visuals de cada pacient.

L'estudiant Amal Zaytouni presentà el dilluns 27 de novembre un breu resum del seu Treball Final de Grau. Està previst que l'Amal presenti el treball al juny 2018.

Enhorabona Amal, Fidel i Coni!!