Graduació curs acadèmic 2016·17

El passat 15 de febrer va tenir lloc l'acte de Graduació de la promoció 16·17 de l'estudiantat de grau i de màster. Es va lliurà el títol a 76 graduats en Òptica i Optometria així com a 24 titulats del màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió. L'acte va tenir lloc a l'auditori de l'Escola Municipal de Música de Terrassa, a les 19:00 hores.

Va ser presidit pel degà de la FOOT, Joan Gispets, i el president del Col.legi Oficial d'Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa, padrí de la promoció. També van formar part de la mesa presidencial representants del Rectorat de la UPC i de l'Ajuntament de Terrassa.

Dins el programa d'actes previstos, va tenir lloc la conferència "Ulls nous sota parpelles noves" (Adrienne Rich) a càrrec de l'escriptora i traductora, Bel Olid.
L'acte va concluir amb l'actuació musical del grup Trio Vivo que va amenitzar la vetllada.

19:05   Presentació de l'acte a càrrec de l'estudiantat.

19:10   Benvinguda del degà de la Facultat, Joan Gispets.

19:15   Intervenció del padrí de la Promoció, Alfons Bielsa, president del Col.legi Oficial d'Òptics i Òptiques Optometristes  de Catalunya.

19:20   Conferència a càrrec de Bel Olid.

19:45   Lliurament de diplomes.

20:15   Projecció vídeo de l'estudiantat.

20:25   Parlament a càrrec del regidor d'Universitat i Innovació i Mitjans Audiovisuals de l'Ajuntament de Terrassa, Adrià Sánchez.

20:30   Parlament i cloenda a càrrec de la Vicerectora de Docència i Estudiantat de la UPC, Núria Garrido.

20:35   Actuació musical del grup Trio Vivo i copa de cava.

Bel Olid

Bel OlidBel Olid és escriptora, traductora i professora de traducció a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Manté una intensa activitat com a traductora al català i, en menor mesura, també al castellà, principalment d'obres de literatura infantil. Ha traduït de l'alemany, l'anglès, el francès, l'italià i el castellà. Paral·lelament també es dedica a la traducció audiovisual.

Com a autora es dona a conèixer el 2010 gràcies al Premi Documenta per la novel·la Una terra solitària, i al Premi Rovelló d'assaig pel treball Les heroïnes contrataquen. Models literaris contra l'universal masculí a la literatura infantil i juvenil. Dos anys després guanya el Premi Roc Boronat amb La mala reputació, un recull de narrativa breu que gaudeix d'una gran acceptació entre la crítica i el públic lector. L'any 2016 treu un nou recull de relats, Vents més salvatges, publica l'àlbum il·lustrat Gegantíssima i rep el premi Apel·les Mestres de literatura infantil amb l'obra Viure amb la Hilda (i els seus inconvenients). A Vides aturades (2017) relata el testimoni de persones que busquen refugi a Europa.

Col·labora en nombrosos mitjans culturals i a la premsa escrita, com el diari Ara, les revistes Caràcters i Tentacles o els webs culturals Núvol i Catorze, entre altres, i a la ràdio i la televisió.

Ha estat presidenta del Consell Europeu d'Associacions de Traductors Literaris (CEATL - Conseil Européen des Associations de Traducteurs Littéraires, 2013-2015), i des de març de 2015 és presidenta de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana.

Alfons Bielsa i Elíes

President del Col.legi Oficial d´Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya.

Diplomat en Òptica per la UPB (actual UPC), Diplomat en Òptica i Optometría per la UPC i Màster en Optometria i Cièncias de la Visió per la UPC.

Exercent a Barcelona ciutat. És president del Col.legi Oficial d´Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, president del Consell Tècnic de Formació Continuada en Òptica i Optometria i vicepresident 1er del Consell General de Col·legis d'Òptics Optometristes d'Espanya.

Grup musical Trio Vivo

Trio Vivo

És difícil contenir en dos paraules un indret acústic agosarat, un viatge sonor intens i immens, una paleta d'evocacions acolorida, una investigació musical pròpia. Difícil, però no impossible,
són dues paraules: un substantiu i un adjectiu. Això és Trio Vivo.

I ells són Trio Vivo: Miquel Àngel Cordero, amb el baix; Joan Antoni Pich, amb el violoncel, i Carlos Montfort, amb el violí. Dotze cordes vibrant en ser fregades, polsades, colpejades i percudides. Tres músics disposats a fer ressonar la fusta fins desvetllar l'ànima del instrument.

Això de trio és fàcil d'intuir, el de vivo és imprescindible no només escoltar, sinó sentir. Les seves
presentacions acompanyen a l'auditori a un viatge sonor, on els assistents es transformen
en instruments musicals vibrants.Trio Vivo alterna temes originals, arranjaments a peces immortals i improvisacions. És normal que agrupacions musicals contemporànies ho facin. El que no és normal és com ho fan ells. Trio Vivo salta de la comunicació a la comunió. I només de la comunió és possible que neixi l'emoció. Trio Vivo és emoció.

Acte patrocinat per:

COOOC nou