Inauguració del curs acadèmic 2018·19

El passat 19 de setembre, i en el marc de la inauguració del curs acadèmic 2018·2019, la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa va lliurà al professor Konrad Pesudovs el Premi Internacional al Optometrista l'Any, en la seva edició de 2018.

Aquest premi s'atorga anualment a un optometrista que hagi destacat en la seva trajectòria acadèmica, investigadora i social en els últims anys. El comitè científic està compost per membres de la universitat, del Col·legi Oficial d'Òptics-optometristes de Catalunya (COOOC), de l'Associació Catalana d'Optometria i Teràpia Visual (ACOTV) i l'Ajuntament de Terrassa.

En el transcurs de l'acte, que va tenir lloc al conjunt monumental de les Esglésies de Sant Pere de Terrassa, una de les joies del romànic (s. IX-XII), el professor Konrad Pesudovs va oferir als assistents la conferència inaugural dirigida especialment als estudiants de primer de la FOOT, amb la que els encoratjarà a excel·lir acadèmica i personalment i a cercar més enllà dels llibres per assolir una expertesa clínica i una equilibrada filosofia vital.

També es va fer el lliurament del llibre de registre d'Activitat Clínica als estudiants de segon curs, un llibre que serveix d'evidència dels pacients amb els que aquests estudiants tindran ocasió d'interactuar (en major o menor mesura, segons el seu progrés acadèmic) al llarg del Grau.

11:30 - Visita guiada a la Seu d'Ègara (opcional).

12:30 - Inici de l'acte: benvinguda i presentació de l'acte a càrrec del degà de la Facultat, Joan Gispets.

12:35 - Parlament de la delegació de l’estudiantat de la FOOT.

12:40 - Parlament de benvinguda del regidor delegat d'Universitat de l'Ajuntament de Terrassa, Adrián Sánchez.

12:45 - Lliurament del "Premi internacional a l'Optometrista de l'Any" a càrrec del degà de la Facultat, Joan Gispets, del vicepresident del Col.legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya, Lluis Bielsa i la vicepresidenta de l'ACOTV, Patricia Motlló.

12:55 -  Presentació del ponent a càrrec del vicedegà de comunicació i promoció de la Facultat, Genís Cardona.

13:00 - Conferència inaugural a càrrec del professor Konrad Pesudov.

13:30 - Lliurament del llibre de registre de casos clínics a l'estudiantat de 2n curs de grau.

13:45 - Parlament de cloenda a càrrec del rector de la UPC, Francesc Torres.

13:55 - Finalització de l'acte.

14:00 - Actuació de la colla castellera universitària Bergans i desplegament de la pancarta del 40 aniversari de la FOOT.

L'acte serà amenitzat per Miguel Angel Cordero, baix i Oriol Aymat, violoncel.

Fotos de l'acte

Autoritats1

Benvinguda del degà, Joan Gispets

Pesudovs2Pesudovs1                           Conferència inaugural a càrrec del professor Konrad Pesudovs

autoritats2 Autoritats3

Parlament d'autoritats

Premi1Premi2

Lliurament del "Premi internacional a l'Optometrista de l'Any"

Musics Castellers

Miguel Angel Cordero, baix i Oriol Aymat, violoncel.

Konrad Pesudovs

Konrad Pesudovs has been Foundation Professor of Optometry and Vision Science at Flinders   University in Adelaide, South Australia.

Professor Pesudovs graduated from the University of Melbourne in 1990 and spent two years in a specialty contact lens practice before joining the Department of Ophthalmology at Flinders University, where he completed a PhD in 2000. During his PhD studies he also ran a private optometric practice in Glenelg, South Australia.

His main research interest is ophthalmology outcomes research, incorporating optical, visual and patient-centred measurement into the holistic evaluation of outcomes in ophthalmology. A key element of this is the development of patient-centred measures including visual disability, quality of life and other latent traits using Rasch analysis. This method improves internal consistency and measurement precision, thus facilitating a more effective diagnosis and management of patients.

Another key area of research interest of professor Pesudovs is in the optics of the eye and visual performance. Current research includes identifying optical quality metrics predictive of visual performance in eye disease.

Professor Pesudovs is a part of the Ophthalmology, Eye and Vision Research Group at Flinders University, which aims at improving outcomes for patients with blinding eye conditions. He is involved in a number of international collaborations: The Global Burden of Diseases, Injuries, and Risk Factors Study and The Swedish National Cataract Register.

Professor Pesudovs has published over 200 peer-reviewed papers (including 28 in The Lancet), seven book chapters, and over 70 other publications.  He has made over 200 presentations at international conferences.  His career grant funding is over US$9million. He was Chairman of the Board of Administration of the National Vision Research Institute (2015-2016). He is a member of the Governing Council of the Australian College of Optometry (2010-), serving as President from 2016-. He has been a Committee Member of the Publications Committee for the Association for Research in Vision and Ophthalmology (2012-2014). He has a page on wikipedia.

Grup musical

Oriol Aymat, és un violoncel·lista, intèrpret, improvisador, creador i arranjador. Oriol Aymat

Ha rebut classes magistrals de Daniil  Shafran, Bernard Greenhouse, Maria Kliegel, Asier Polo, Moray Welsh, Ralph Kirschbaum...Ha estat professor de violoncel i música de cambra al conservatori de Vila-seca i actualment ofereix cursos de perfeccionament i introducció a la improvisació.

És membre fundador del grup Blaumut, que actualment està portant pels principals escenaris i festivals de Catalunya el seu tercer àlbum, Equilibri, amb una gran acollida per part dels mitjans, el públic i la crítica.

MA Cordero

I en Miquel Àngel és contrabaixista freelance multidisciplinar i ha col.laborat amb amb varis artistes de renom del païs i ha enregistrat a la vora de cent discs.