Inauguració del curs acadèmic 2018·19

El proper 19 de setembre, i en el marc de la inauguració del curs acadèmic 2018·2019, la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa lliurarà al professor Konrad Pesudovs, de la Flinders University (Austràlia), el Premi Internacional al Optometrista l'Any, en la seva edició de 2018.

Aquest premi s'atorga anualment a un optometrista que hagi destacat en la seva trajectòria acadèmica, investigadora i social en els últims anys. El comitè científic està compost per membres de la universitat, del Col·legi Oficial d'Òptics-optometristes de Catalunya (COOOC), de l'Associació Catalana d'Optometria i Teràpia Visual (ACOTV) i l'Ajuntament de Terrassa.

En el transcurs de l'acte, que tindrà lloc al conjunt monumental de les Esglésies de Sant Pere de Terrassa, una de les joies del romànic (s. IX-XII), el professor Konrad Pesudovs oferirà als assistents la conferència inaugural dirigida especialment als estudiants de primer de la FOOT, amb la que els encoratjarà a excel·lir acadèmica i personalment i a cercar més enllà dels llibres per assolir una expertesa clínica i una equilibrada filosofia vital.

També es farà el lliurament del llibre de registre d'Activitat Clínica als estudiants de segon curs, un llibre que serveix d'evidència dels pacients amb els que aquests estudiants tindran ocasió d'interactuar (en major o menor mesura, segons el seu progrés acadèmic) al llarg del Grau.

11:30 - Visita guiada a la Seu d'Ègara (opcional).

12:30 - Inici de l'acte: benvinguda i presentació de l'acte a càrrec del degà de la Facultat, Joan Gispets.

12:35 - Parlament de la delegació de l’estudiantat de la FOOT.

12:40 - Parlament de benvinguda del representant de l'Ajuntament de Terrassa.

12:45 - Lliurament del "Premi internacional a l'Optometrista de l'Any" a càrrec del degà de la Facultat, Joan Gispets, del president del Col.legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa i la presidenta de l'ACOTV, Paula Pintor.

12:55 -  Presentació del ponent a càrrec del vicedegà de comunicació i promoció de la Facultat, Genís Cardona.

13:00 - Conferència inaugural a càrrec del professor Konrad Pesudovs de la Flinders University (Austràlia).

13:30 - Lliurament del llibre de registre de casos clínics a l'estudiantat de 2n curs de grau.

13:45 - Parlament de cloenda del representat del rectorat de la UPC.

13:55 - Finalització de l'acte.

14:00 - Actuació de la colla castellera universitària Bergans i desplegament de la pancarta del 40 aniversari de la FOOT.

L'acte serà amenitzat pel grup musical Duo Montsant.

Konrad Pesudovs

Konrad Pesudovs is Foundation Professor of Optometry and Vision Science at Flinders   University in Adelaide, South Australia.

Professor Pesudovs graduated from the University of Melbourne in 1990 and spent two years in a specialty contact lens practice before joining the Department of Ophthalmology at Flinders University, where he completed a PhD in 2000. During his PhD studies he also ran a private optometric practice in Glenelg, South Australia.

His main research interest is ophthalmology outcomes research, incorporating optical, visual and patient-centred measurement into the holistic evaluation of outcomes in ophthalmology. A key element of this is the development of patient-centred measures including visual disability, quality of life and other latent traits using Rasch analysis. This method improves internal consistency and measurement precision, thus facilitating a more effective diagnosis and management of patients.

Another key area of research interest of professor Pesudovs is in the optics of the eye and visual performance. Current research includes identifying optical quality metrics predictive of visual performance in eye disease.

Professor Pesudovs is a part of the Ophthalmology, Eye and Vision Research Group at Flinders University, which aims at improving outcomes for patients with blinding eye conditions. He is involved in a number of international collaborations: The Global Burden of Diseases, Injuries, and Risk Factors Study and The Swedish National Cataract Register.

Professor Pesudovs has published over 200 peer-reviewed papers (including 28 in The Lancet), seven book chapters, and over 70 other publications.  He has made over 200 presentations at international conferences.  His career grant funding is over US$9million. He was Chairman of the Board of Administration of the National Vision Research Institute (2015-2016). He is a member of the Governing Council of the Australian College of Optometry (2010-), serving as President from 2016-. He has been a Committee Member of the Publications Committee for the Association for Research in Vision and Ophthalmology (2012-2014). He has a page on wikipedia.

Grup musical Marta CardonaDuo Montsant

I ells són Duo Montsant: Miquel Àngel Cordero, amb el baix i Marta Cardona, amb el violí.

La Marta és violinista i toca a la Netherlands Chamber Orchestra d'Ámsterdam i de concertino a la Simfònica del Vallès. A més de tocar Tangos i fer enregistraments de discs i televisió.

MA Cordero

I en Miquel Àngel és contrabaixista freelance multidisciplinar i ha col.laborat amb amb varis artistes de renom del païs i ha enregistrat a la vora de cent discs.

Duo Montsant és emoció!