Beques i ajuts a l'estudi

Definició de conceptes

Una beca i/o ajut a l'estudi és una subvenció econòmica que alguns organismes oficials ofereixen als estudiants, en determinades condicions, en el marc de les seves polítiques socials de suport a la formació.

Característiques

Les opcions per finançar els estudis a la UPC són diverses. En aquesta pàgina trobareu informació actualitzada sobre diferents convocatòries per sol·licitar beques i ajuts a l'estudi i per a la mobilitat que us ofereixen la Universitat i altres organismes.

Procediment i terminis

REQUISITS
Per gaudir de beca cal complir uns determinats requisits, que es poden consultar a https://www.upc.edu/sga/ca/beques

Estudiants de nou ingrés

1r.  Consultar amb el personal de gestió acadèmica com s'ha de formalitzar la matrícula amb beca.  Es pot fer:

• Matrícula Ordinària: la modalitat de pagament pot ser en "efectiu" o "domiciliada" i la matrícula es fa sense descompte per beca.  Si es presenta la sol·licitud  i posteriorment la beca és concedida, automàticament s'ingressarà la corresponent devolució de les taxes acadèmiques (les taxes administratives no tenen descompte ber beca).

• Matrícula condicional com a "becari pendent de lliurar la documentació": la matrícula ha de ser domiciliada i el/la sol·licitant es compromet a lliurar la documentació exigida per a la sol·licitud de beca en un termini breu (com a màxim el 15 de setembre), passat el qual, si no s'ha lliurat la documentació, la matrícula serà modificada i passarà a ser "ordinària amb pagament domiciliat".

Resta d'estudiants

Si us deneguen la beca, però creieu que segons la normativa compliu tots els requisits per a la seva concessió, podeu presentar al·legacions mitjançant l'imprès d'al·legació. A banda de presentar o no al·legacions, recordeu que teniu només 5 dies hàbils per fer efectiu el pagament de la matrícula si l'havíeu fomalitzada  condicional com a becari.

Normativa relacionada