Usted está aquí: Inicio / Día Internacional de la Luz / Notícias Recentes

Notícias Recentes

Ep! Ja saps que Terrassa serà ben lluminosa d'aquí a uns dies? Celebrem el Dia Internacional de la LLum!

Del 12 al 15 de maig, la ciutat de Terrassa serà la seu de la 3a Edició de l'Acte Central a Espanya del Dia Internacional de la Llum.

Des de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa, de la Universitat Politècnica de Catalunya, i l'Ajuntament de Terrassa estem preparant un seguit d'activitats per commemorar aquest dia especial proclamat per la UNESCO.

La llum intervé en processos tan propers a nosaltres com la visió, però també fa realitat el desenvolupament de noves tecnologies en nombrosos camps: la salut, l'educació, les comunicacions, la cultura, l'energia, i molt més! Miris on miris, facis el que facis, trobaràs que allò que veus, o les teves accions, tenen lligams amb la llum i les tecnologies basades en la llum.

Vols conèixer totes les possibilitats que ens ofereix la llum?... Participa de les activitats que hem preparat!

Tota la informació en aquest programa.

Dia internacional de la llum 2021 carrusel

S'organitza el Light Research Cafè: Junior Explosion!

Amb motiu del Dia Internacional de la Llum 2021, la biblioteca al Campus de Terrassa de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l'Àrea Jove de la Societat Espanyola d'Òptica (SEDOPTICA) organitza l'esdeveniment per a joves investigadorxs anomenat Light Research Cafè: Junior Explosion!

Com a part de les activitats de l'acte central a nivell nacional del Dia Internacional de la Llum 2021, la biblioteca de Campus de Terrassa de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l'Àrea Jove de la Societat Espanyola d'Òptica (SEDOPTICA) ha organitzat un esdeveniment per a joves investigadorxs anomenat Light Research Cafè: Junior Explosion !, tindrà lloc en format on-line el dia 13 de maig de 2021 al matí i consistirà en dues activitats:

XERRADES JOVES: Oportunitat per a lxs més joves de presentar aquells treballs relacionats amb la llum, l'òptica o la fotònica, ja siguin de grau, màster o doctorat. La intenció és obrir aquesta activitat a qualsevol àmbit que utilitzi la llum d'alguna manera, com per exemple, l'art. Aquesta activitat consistirà en presentacions de 5 minuts prèviament gravades i serà necessari enviar un resum a area.joven.sedoptica@gmail.com com a molt tard el 6 d'abril de 2021. La plantilla per al resum i les bases de participació es poden descarregar aquÍ.

CAFÈ CIENTÍFIC: Comptarà amb la participació de Meritxell Vilaseca (CD6-UPC), Pablo Loza (ICFO) i Roger Malet (AEInnova SL) que explicaran la seva trajectòria professional dins el món de l'òptica i la fotònica i, sobretot, perquè els i joves assistents puguin fer-los tot tipus de preguntes en un ambient informal i relaxat.

L'assistència a les dues activitats estarà oberta a totes les edats, però amb especial èmfasi en estudiants de grau, màster i doctorat, així com joves doctorxs. Per tal de fer una estimació de l'nombre d'assistents, han d'indicar la seva assistència a través d' aquest formulari. Si algú decideix assistir a l'últim moment sense haver-se registrat, també serà bienvenidx.

Per a més informació, poden visitar la web  o escriure a area.joven.sedoptica@gmail.com.Les persones que estiguin interessades a col·laborar en alguna de les altres activitats que s'organitzen dins de la celebració del Dia Internacional de la Llum a Terrassa, pot escriure a l'correu electrònic indicat just en el paràgraf anterior.

Ens veiem a la xarxa!