Premi INDO-UPC de recerca jove en òptica i optometria

Sou a: Inici / Antiga Estructura / Recerca i empreses / Premi INDO-UPC de recerca jove en òptica i optometria

Premi INDO-UPC de recerca jove en òptica i optometria

L'objectiu del Premi INDO – UPC de recerca jove en òptica i optometria és promoure la investigació científica dels joves estudiants en els camps de l’optometria i l’oftalmologia com a una palanca de canvi per potenciar la innovació en l'àrea de l'òptica aplicada a través de l’esperit emprenedor i la transferència de tecnologia.

Mitjançant aquest premi es pretén estimular l’estudi i desenvolupament d’aplicacions innovadores centrades en la salut visual sota les premisses de desenvolupament científic i aplicabilitat industrial.

Requisits i persones beneficiàries

1.    Seran candidates i candidats al Premi els/les estudiants del Màster en Optometria i Ciències de la Visió de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa que presentin un Treball Final de Màster (TFM) dins de les disciplines de l'òptica optomètrica i l'oftalmologia al llarg de l'any del curs 2022-2023 que hagin manifestat el seu consentiment i voluntat de participar-hi.

Els camps d’interès del Premi són els següents:
-    Salut visual
-    Òptica oftàlmica
-    Oftalmologia
-    Òptica pediàtrica
-    Baixa Visió
-    Instrumentació

2.    Es valorarà l'originalitat, l'evidència científica, així com els projectes que contemplin una millora en la sostenibilitat seguint els principis marcats pels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), promoguts per Nacions Unides.

Procés de selecció

Es constituirà un jurat integrat per tres persones relacionades amb la comunitat educativa de la UPC i dues persones d'INDO.

L'avaluació dels treballs presentats se centrarà en criteris de novetat inventiva, interès de la societat i aplicació industrial. Els premis guardons podran quedar deserts a criteri del jurat.

Dotació econòmica i entrega del premi

S'estableixen dos guardons: un primer premi de 600 € i un accèssit de 300 € que seran lliurats en un xec en un acte realitzat a la Universitat un cop el jurat hagi resolt el premi l’octubre de 2023.

La Universitat Politècnica de Catalunya és la responsable del tractament de les dades dels participants. Els membres del Jurat tractaran les dades de les persones participants únicament per a les finalitats d’organització del Premi, avaluació dels candidats i comunicació. No seran tractades més enllà del temps necessari per part del Jurat. Els noms de les persones guanyadores es publicaran amb finalitats informatives juntament amb el nom i resum del seu treball. Per a l’exercici dels drets reconeguts al Reglament de protecció de dades i per obtenir més informació sobre el tractament de dades es pot consultar la pàgina web de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Incompatibilitats

INDO és membre del Patronat de la FOOT, un òrgan consultiu i de participació que integra alguns dels principals actors del món de l'òptica oftàlmica i la salut visual, amb l’objectiu de treballar per contribuir al desenvolupament professional i el reconeixement social dels òptics optometristes i del sector.

No podran optar al Premi les persones que no reuneixin les condicions detallades al punt “Requisits dels beneficiaris” de les bases.

La concessió d'aquests premis guardons no suposa establir relació d'una altra índole amb la UPC per part de beneficiari.

El jurat resoldrà el premi l’octubre de 2023.

Condicions

La participació en els Premis suposa la plena acceptació d’aquestes bases.