Pràctiques Acadèmiques Externes (Màster)

Les pràctiques acadèmiques externes constitueixen una activitat de naturalesa formativa realitzada per l’estudiantat universitari i supervisada per la Universitat, l’objectiu de les quals és permetre’ls aplicar i complementar els coneixements adquirits en la seva formació acadèmica, i així afavorir l’adquisició de competències que els preparin per a l’exercici d’activitats professionals, facilitin la seva ocupabilitat i fomentin la seva capacitat emprenedora.

• Hauran de garantir que la formació rebuda per l’estudiantat estigui relacionada amb les competències i coneixements a adquirir en el estudis cursats, en relació amb l’àmbit de coneixement dels estudis (en cap cas poden referir- se únicament a les competències transversals)

• Com a norma general el temps de les pràctiques no es computa als efectes d’antiguitat ni eximeix del període de prova.

• De la seva realització no deriven, en cap cas, obligacions pròpies d’una relació laboral, ni el seu contingut pot donar lloc a la substitució de la prestació laboral pròpia de llocs de treball.

• Les tasques de suport administratiu i a la docència no es podran considerar pràctiques externes.

Les pràctiques es formalitzen mitjançant la signatura de convenis de cooperació educativa i un projecte formatiu entre l'estudiant, la Universitat i l'empresa o institució que acull a l'estudiant. La gestió administrativa dels convenis de cooperació educativa es fa de forma digital a través del portal PRISMA/e-Secretaria.

L'estudiant ha d'informar a la universitat a través del correu organitzacio.docent.foot@upc.edu de les dades per iniciar el conveni amb un mínim de 10 dies hàbils abans de començar les pràctiques. Les dades a informar són:

• Empresa

• CIF

• DNI

• Raó Social

• Tutor empresa

• e-mail tutor

• DNI tutor

• Responsable de facturació

• e-mail Responsable facturació

• Representant legal

• e-mail Representant legal

• Tipus pràctiques

• Hores totals

• ECTS a matricular

• Data inici

• Data fi

• Ajut per l'estudi €/h

S'ha de tenir l'assegurança escolar durant les pràctiques, si l'estudiant té més de 28 anys, haurà de contractar una assegurança privada. La UPC té signat un conveni amb la Correduria d'Asesegurances CONFIDE. L'assegurança escolar cobreix períodes d'un any que va des del 16 de setembre fins el dia 15 de setembre de l'any següent.

Quin és el màxim d’hores que un estudiant pot fer en la modalitat de conveni?

• Màster de 60 crèdits ECTS: 180 hores
  • El curs acadèmic va de 16 de setembre fins al 15 de setembre de l'any següent.

Quins costos están associats a un conveni de cooperación educativa?

• Les pràctiques del Màster són no remunerades. La UPC gestionarà l'alta a la Seguretat Social de l' estudiantat

Quina cobertura territorial te l’assegurança escolar?

• L'assegurança escolar té cobertura al territori nacional, no essent exportable a altres països. Per realitzar pràctiques fora del territori nacional s'haurà de contractar una pòlissa voluntària que tingui cobertura al país en el que realitzi la pràctica.

Si no m'acaba d' agradar l'estudiant, què puc fer?

• En cualsevol moment es pot rescindir el conveni. Només cal lliurar el document diligència de baixa, amb el motiu de la baixa, la data i les signatures de l'empresa i l'estudiant.

Queda cobert l’estudiant en pràctiques en els seus desplaçaments?

• Tots els desplaçaments quedaran coberts per l'assegurança escolar sempre i quan estiguin relacionats amb l'objecte del conveni i que es realitzin dins el territori nacional.