Sou a: Inici / La Facultat 2 / Història i Dades de la FOOT

Història i Dades de la FOOT

Vistaaeria_FOOT_CUV.jpg

Història

La Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) comença a caminar el 7 d’octubre de l’any 1977, si bé aleshores era una Escola, sota el paraigües de la Universitat Politècnica de Barcelona, més endavant Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). En el seus inicis s’imparteix el Diploma en Òptica, segons el pla d’estudis de 1972, que venia a substituir el Diploma no universitari de Óptico en Anteojería, creat l’any 1956 i impartit a l’Institut d’Óptica Daza de Valdés de Madrid. El pla d’estudis de 1972 seria posteriorment substituït pel de 1982 i pel de 1993, plans que contemplaven un progressiu augment de les assignatures de caire optomètric i clínic.

En el moment de la seva inauguració, l’Escola de Terrassa esdevé la segona escola d’óptica d’Espanya, després de l’Escuela Universitaria de Óptica de Madrid. Espanya es convertia en el tercer país europeu, després de Gran Bretanya i Irlanda, amb una titulació universitària oficial d’òptica.

Durant quinze anys l’Escola d’Òptica comparteix amb l’Escola Industrial de Terrassa l’edifici situat al carrer Colom n.1, una obra del modernisme català de l’arquitecte Lluís Muncunill i Parellada. També comparteixen directors i serveis administratius.

L’any 1986 la Corporació municipal de Terrassa cedeix a la UPC el terreny on s’ubicaria la futura Escola. El 24 d’abril de 1990 es posa la primera pedra, un acte on assistiren, entre altres, l’arquitecte del nou edifici, Enric Rello, l’alcalde de Terrassa, Manuel Royes, el rector de la UPC, Gabriel Ferraté, i el director de l’Escola, Josep Ribé. El 27 d’abril de 1993 s’inaugura oficialment el nou edifici de l’Escola Universitària d’Òptica i Optometria de Terrassa (EUOOT). L’any 2008 s’inaugura, al costat mateix de l’EUOOT, el Centre Universitari de la Visió (CUV).

El 15 de maig de 1992 s’escull el primer director popi de l’Escola d’Òptica de Terrassa, Joan Salvadó i Arqués. El seguirien Josep Pladellorens l’any 1995, Núria Lupón l’any 2002, Ester Guaus l’any 2008 i Joan Gispets l’any 2014, el primer director òptic-optometrista.

Algunes Dades

Indicadors i Dades Estadístiques - Llibre de dades de la UPC

Altres dades

Dades històriques de la UPClink blank