Sou a: Inici / Esdeveniments / Amb el malbaratament #ResAPerdre

11/02/2021 de 16:00 a 20:00
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal

Quina és la situació actual de la lluita contra el malbaratament alimentari? Existeix una normativa sobre el tema? Cap on va la investigació sobre el malbaratament? Quines són les experiencies més interessants relacionades amb el malbaratament alimentari?

El cicle UPC Diàlegs Agroalimentaris vol posar sobre la taula les necessitats de tecnificació del sector agroalimentari, així com identificar oportunitats i solucions. La Universitat i els centres d'investigació aporten coneixement relacionat amb el concepte de malbaratament, mètodes per a la seva quantificació, formes de prevenció i reducció així com l'impacte de les mesures que s'adoptin a la societat.

Mercabarna prioritza la lluita contra el malbaratament alimentari impulsant el magatzem del Banc dels Aliments, els Premis contra el malbaratament Paco Muñoz, el futur Centre d’Aprofitament Alimentari, i recentment la Càtedra universitària amb la UPC. El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació té per objectiu de prevenció i reducció de les pèrdues i el malbaratament alimentari, recuperar els valor dels aliments en la societat i impulsar l'aprofitament dels aliments, la bioeconomia circular i els sistemes agroalimentaris sostenibles. L'Estratègia Aprofitem els Aliments es basa en cinc àrees clau d'actuació: generar coneixement, sensibilitzar, promoure accions de prevenció i reducció, regular i fomentar la governança compartida.

Consulteu tota la informació al programa de l'activitat.