Sou a: Inici / Esdeveniments / Dia Mundial de la Visió 2016

Dia Mundial de la Visió 2016

11/10/2016 00:00 a 16/10/2016 15:00
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal

En el món existeixen prop de 285 milions de persones amb discapacitat visual, de les quals 39 milions són cegues i 246 milions presenten baixa visió.

Aproximadament el 90% d’aquestes es concentra en països en desenvolupament i el risc de deficiència és significativament més alt en les dones que en els homes.

Amb tot, cal remarcar que, des de l’inici de la campanya, les tasses mundials de discapacitat han disminuït, dades que ens indiquen que una actuació concertada de salut pública redueix les discapacitats visuals ja que, tenint en compte que gran part de la discapacitat visual va lligada a l’edat, de no haver existit una intervenció la xifra hagués augmentat.

DMV16

Tot i això, no hem d’oblidar que la prevenció és el gran repte al que els experts en Ciències de la Visió s’enfronten ja que el 75% de la ceguesa és prevenible i/o curable. Aquest és l’objectiu que des de l’any 1999 persegueix el programa “Visió 2020: El Dret a Veure” de la Organització Mundial de la Salut (OMS) i l’Agència Internacional de Prevenció de Ceguesa (IAPB), promogut anualment a través de la campanya de sensibilització del “Dia Mundial de la Visió” que es celebra a escala internacional el segon dijous de mes d’octubre.

Enguany se celebra el 13 d'octubre i el lema és: "Salut ocular per a tothomrecordant la universalitat del problema i la necessitat de pràctiques preventives de primera línia ja que el 80% de les afeccions oculars, són prevenibles o tenen cura.

Per a la seva commemoració, la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT), amb la col·laboració de l’Associació Catalana de Teràpia Visual (ACOTV), la Càtedra Unesco en Salut Visual i el projecte Mira'm ha organitzat un seguit d’activitats:

- Del 10 al 24 d'octubre es realitzarà una petita exposició, al vestíbul de la FOOT, de diferents projectes de cooperació desenvolupats en col·laboració amb la Càtedra Unesco en Salut Visual i Desenvolupament. Horari: de 8:00 a 20:00h.

- Dimarts 11 d'octubre, a les 11:00h  a la FOOT, es realitzarà una jornada-taller, organitzada per la Càtedra UNESCO en Salut Visual i Desenvolupament  amb entitats senegaleses que portarà per títol "Taller d'entitats senegaleses per a la promoció de projectes de codesenvolupament".

Participaran les següents entitats: Associació residents senegalesos, Associació espanyola solidaritat senegalesa, Ocularis, Fundació Ferreruela Sanfeliu, Institut de les Desigualtats - Càtedra UNESCO en Salut Visual.

- Dijous 13 d'octubre, coincidint amb el Dia Mundial de la Visió, el Centre Universitari en de la Visió desplegarà una carpa a la plaça Vella de Terrassa en la qual es duran a terme revisions a escoles de la ciutat per part de la comunitat universitària. Durant el matí, lACOTV oferirà un taller de teràpia visual.

Aquesta carpa estarà disponible de les 9:30h del matí fins les 19:30h i anirà dirigida a l’alumnat de primària i al públic en general. Es repartirà un cartell explicatiu de com l'òptic optometrista pot ajudar a tenir cura de la vostra salut visual.

Així mateix, el projecte "Mira'm" instal•larà una carpa durant tot el dia al costat de la del CUV i participarà amb activitats de sensibilització i difusió del seu projecte, amb el suport de díptics i samarretes.

Us animem a participar-hi!. Tots junts podem col·laborar en la difusió de la nostra professió i en la importància de cuidar els nostres ulls!

Foot           acotv

logo miram            logo catedra Unesco