Notícies del lloc
  • La UPC suspèn les activitats lectives presencials seguint les indicacions del Govern de la Generalitat de Catalunya.

• Enguany s’ha fet entrega de la Distinció d’Honor de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa al Sr. Francisco Prats.

• A la citada publicació, es recull les declaracions del Degà de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa, Joan Gispets i Parcerisas i un publireportatge sobre el control de la miopia que es fa al Centre Universitari de la Visió de la UPC.

• El passat dijous 13 de febrer, a les 19.00 hores, la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) va lliurar el títol a 86 graduats en Òptica i Optometria així com a 23 titulats del Màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió. L'acte de graduació va ser presidit per la vicedegana de formació per a professionals de la FOOT, Aurora Torrents, i el president del Col·legi Oficial d'Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa. El padrí de la promoció va ser el professor José Manuel González-Méijome, de la Universidade do Minho (Portugal), que va rebre el premi a l'optometriste de l'any 2016. El Sr. Ousman Umar, fundador de l’ONG NASCO Feeding Minds va impartir la conferència "Viatge al país dels blancs: el camí cap a l'educació". El grup musical ‘Duo Priorat’ va ser qui va amenitzar la vetllada.

• La FOOT i el COOOC s'han unit per a llançar una campanya informativa, en forma de vídeo d'animació, que es projecta a partir del 30 de gener i fins al 15 de febrer a més de 200 cinemes catalans, a fi de conscienciar sobre els problemes derivats de la miopia, especialment entre el públic més jove.

• Comencen les sessions formatives i trobada amb empreses, del 10 al 14 de febrer. Si no tens equip, encara estàs a temps de trobar-ne, inscrivint-te a les formacions!

• Adreçat a tot l'estudiantat de la UPC. L'objectiu del taller és avaluar la situació de l'estudiantat respecte els seus hàbits d'estudi tot afavorint l'adaptació al nou entorn universitari amb metodologia d'estudi i treball diferent. I prevenir situacions d'ansietat, depressió.

• En aquesta activitat s'abordà l’exploració bàsica oftalmològica del nen i principals signes d’alarma. També quan pot ser útil, des del punt de vista de l’oftalmòleg, derivar un nen a fer teràpia visual, centrant-se especialment en els estrabismes.

• Expressem el nostre dol, condemnem amb fermesa el feminicidi perpetrat a Terrassa el passat dissabte 18 de gener i fem nostre el manifest de la junta de portaveus de grups municipals que es pot llegir a la web de l’Ajuntament.

• Al voltant del 30% dels nens menors de 8 anys utilitza el mòbil tots els dies, el que fa que la seva graduació en miopia s'hagi incrementat en 1,75 diòptries en els cinc últims anys, vuit dècimes més que les persones d'entre 17 i 27 anys, segons una enquesta del Col·legi Oficial d'Òptics i Optometristes de Catalunya (COOOC).