Sou a: Inici / Notícies / Ajuts Compromís UPC 2023

• Organisme responsable:

upc blanc fons transp

• Destinataris:

Poden sol·licitar aquest ajut les persones que:

a) Accediran, per primera vegada durant el curs 2023/2024, a un dels estudis de grau impartits pels centres propis de la UPC participants en el programa(obriu en una finestra nova)

b) Estan matriculades en batxillerat científic/tecnològic en un institut de secundària de titularitat pública durant el curs 2022/2023.

c) Han obtingut una nota igual o superior a 7 en el primer curs de batxillerat.

d) Han estat beneficiaries durant el curs 2022/2023 d’una beca del Ministeri d’Educació, prioritàriament amb assignació del component de quantia lligada a la renda (llindar 1)

• Altres:

Requisits

• Generals:

Requisits per a presentar la sol·licitud

1. Haver gaudit de beca del Ministeri d’Educació durant el curs 2022/2023, prioritàriament amb el component de quantia lligada a la renda.

1. Cursar, durant 2022/2023 el 2n curs de batxillerat científic/tecnològic en un institut de secundària de titularitat pública.

1. Haver obtingut una nota igual o superior a 7 durant el primer curs de batxillerat.

1. Haver sol·licitat la beca del Ministeri d’Educació(obriu en una finestra nova) per al curs 2023/2024 a través de la seva seu electrònica.

Requisits per a gaudir de l'ajut durant el curs 2023/2024

1. Estar matriculat a temps complet (30 crèdits a cada quadrimestre o 60 crèdits si la matrícula és anual) durant el curs 2023/2024 en un dels graus impartits per l'escola que l'hagi seleccionat.

2. Ser beneficiari de la beca del Ministeri d’Educació(obriu en una finestra nova) per al curs 2023/2024 amb el component de quantia fixa lligada a la renda (llindar 1).

La Comissió de Seguiment i Avaluació valorarà aquells casos en què, a la persona beneficiària no li hagin atorgat aquest component i decidirà si es pot fer una excepció d’aquest requisit.

Si la beca del Ministeri d’Educació i Formació Professional 2023/2024 és denegada per renda i/o patrimoni, l’ajut Compromís serà revocat a tots els efectes.

3. Complir les obligacions que recull la convocatòria.

Sol·licitud

• Data d'inici: 15/03/2023
  • Data fi: 01/05/2023
  • Presentació:

Has de sol·licitar la beca mitjançant la plataforma de beques del Banco Santander:

abans de les 24 hores de l'1 de maig de 2023

• Documentació addicional:

Exclamació Has d'adjuntar, obligatòriament, la documentació següent al formulari de sol·licitud:

1. Fotocòpia del NIF o del NIE (anvers i revers)

2. Certificat oficial de notes corresponent al primer curs de batxillerat amb la nota mitja obtinguda

3. fotocòpia del compte bancari del que la persona sol·licitant és titular

Es podran sol·licitar fins a tres centres de la UPC per ordre de prioritat.

Per a gaudir de l’ajut, la persona solꞏlicitant s’haurà de matricular a l’escola o facultat que l’hagi seleccionada.

Per a gaudir de l’ajut, la persona sol·licitant s’haurà de matricular a l’escola o facultat que l’hagi seleccionada

Exclamació   Consulta més a dalt els requisits per a presentar la sol·licitud

Beca

• Import general:

Nombre de beques per centre

S'oferten 32 beques.

Consulta les beques assignades(obriu en una finestra nova) a cada un dels centres propis de la UPC

Components de la beca

• Una ajut per manutenció durant el primer curs de grau. Aquesta beca té una dotació de 2.300€ repartits en 10 pagaments mensuals de 230€, des de setembre de 2023 a juny de 2024.

Aquest import, finançat pel Banco Santander, servirà per satisfer diferents necessitats com ara els crèdits repetits, les taxes administratives, la connexió a internet o despeses en material informàtic que pugui necessitar la persona beneficiària i s’abonarà sempre i quan la persona beneficiaria compleixi amb les obligacions establertes al punt 8 de la convocatòria.

El Servei de Gestió Acadèmica sol·licitarà, si escau, justificants de les despeses.

• La cobertura dels crèdits matriculats per segona vegada en la part dels preus públics fins a un màxim del 50% dels crèdits matriculats. La persona beneficiària haurà d’assumir el recàrrec que contempla el Decret de Preus Públics.

El compromís d’accedir a un dels diferents instruments d’ajut i aprenentatge que la UPC té al seu abast durant la resta dels estudis de grau. Aquests instruments poden convenis de cooperació educativa en empreses, beques d’iniciació a la recerca (INIREC) o altres que es puguin crear en el futur.

• Obligacions dels beneficiaris:

Consulta les:

Adjudicació

• Criteris:

Consulta els criteris de priorització i adjudicació(obriu en una finestra nova)

• Data de la resolució: 05/06/2023
  • Publicació de la resolució:

La proposta es notificarà electrònicament a les persones sol·licitants abans de les 24 hores del dia 5 de juny 2023.

Un cop la persona proposada es matriculi en el centre que l’ha seleccionada, la proposta esdevindrà definitiva.