Sou a: Inici / Notícies / Aurora Torrents, nova degana de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa de la UPC

El 20 de maig ha tingut lloc l'acte de presa de possessió de la professora Aurora Torrents Gómez com a degana de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la UPC. Pren el relleu a Joan Gispets, després d’haver estat elegida en els comicis a degà o degana efectuats del 9 al 12 de maig, per urna electrònica, en els quals ha estat candidata única.
Aurora Torrents, nova degana de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la UPC

La professora i investigadora Aurora Torrents ha iniciat, el 20 de maig, el seu mandat com a degana de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). L’acte de presa de possessió del càrrec ha comptat amb la participació de Daniel Crespo, rector de la UPC; Joan Gispets, que ha esgotat el seu segon mandat com a degà de la FOOT després de vuit anys en el càrrec, així com de la secretària general de la Universitat, Ana B. Cortinas, que ha fet la lectura del nomenament.

En els darrers quatre anys, Aurora Torrents ha estat vicedegana de Formació per a Professionals de la FOOT. El nou equip està format pels professors i professores José Luis Álvarez (cap d’Estudis); Xavier Molinero (Secretari Acadèmic); Joan Carles Ondategui (vicedegà de Relacions amb l’Entorn); Mireia Pacheco (vicedegana de Relacions Internacionals), Eulàlia Sánchez (vicedegana de Compromís Social i Comunicació); Núria Vila (vicedegana de Qualitat i d’Economia) i Núria Tomàs (que es proposarà com a delegada del rector per ser la directora del Centre Universitari de la Visió). Part d’aquest equip ja ha exercit càrrecs de responsabilitat durant els mandats de Joan Gispets.

En l’àmbit acadèmic, un dels objectius del mandat d’Aurora Torrents serà continuar la implementació del pla d’estudis de grau en òptica i optometria 2020, així com implementar el nou pla d’estudis de màster en optometria i ciències de la visió 2022. També es vol treballar en la captació de recursos propis, així com en optimitzar els recursos disponibles des del punt de vista de la sostenibilitat, sense descuidar el compromís social de la FOOT amb la igualtat, l’equitat, la cooperació i la inclusió.

Una de les accions previstes és la posada en marxa de la Clínica Universitària de la Visió (CUV) a la ciutat de Barcelona. Un altre objectiu és incrementar la mobilitat Erasmus de l’estudiantat i del professorat. Altres projectes que contempla són millorar l’eficiència energètica de l’edifici i impulsar, conjuntament amb l’Ajuntament, la creació d’un campus de la visió a Terrassa.

Experta en psicologia i salut visual
Doctora en Enginyeria Òptica per la UPC l’any 2011; llicenciada en Psicologia per la Universitat Nacional a Distància (UNED) el 2003; diplomada en Òptica i Optometria per la Universitat d’Alacant (UA) el 1995, i diplomada en Òptica per la UPC el 1990, Aurora Torrents és professora titular del Departament d'Òptica i Optometria de la UPC.

Imparteix docència a la FOOT en les assignatures Psicologia en Atenció Visual, Òptica Visual, Visió Binocular, Psicofísica Visual i Neurofisiologia, Procediments Clínics en Optometria i Ergonomia Visual.

Com a investigadora, centra l’activitat de recerca en els camps de la qualitat òptica de lents intraoculars, la visió binocular, la del color, la baixa visió i l’estat de la visió de les persones conductores de vehicles. Un tasca que desenvolupa com a membre del Grup d'Òptica Aplicada i Processament d'Imatge (GOAPI) i del grup de recerca en Visió, Optometria i Salut (VOS) de la Universitat, i que s’ha vist reflectida amb la publicació de 26 articles i de més de 25 comunicacions en congressos. En l’actualitat és codirectora de dues tesis doctorals i ha dirigit més de 20 treballs de fi de carrera i més d’una desena de treballs de fi de màster.

També ha participat en diversos projectes per a organismes públics, empreses i associacions d’utilitat pública.

El rector de la UPC, Daniel Crespo, i Aurora Torrents, nova degana de la FOOT, a l'acte de presa de possessió

presa possessio atorrents

L'acte de presa de possessió ha tingut lloc el 20 de maig, a la FOOT-UPC

membres de l'acte de possessio a.torrens

D'esquerra a dreta: Daniel Crespo, rector de la UPC; Aurora Torrents, nova degana de la FOOT; Joan Gispets, degà sortint, i Ana B. Cortinas, secretària general de la UPC

Set directores de centres docents a la UPC

Amb aquest nomenament, la UPC compta actualment amb set dones al capdavant de centres docents. A més d’Aurora Torrents, també ha pres possessió avui, 20 de maig, Adriana Farran, que inicia el segon mandat com a directora de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE). La resta de directores són Cristina Cervelló, de l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC); Anna Maria Gras, de l’Escola d’Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB); Esther Real, de l’Escola de Camins de Barcelona (ETSECCPB); Inma Rodríguez, de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB), i Marisa Zaragozá, de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG).