Sou a: Inici / Notícies / Defensa Tesi Doctoral Laura Clavé Cerezo

Defensa Tesi Doctoral Laura Clavé Cerezo

Lectura Tesi Doctoral de la Laura Clavé Cerezo: “Chromatic performance of intraocular lenses with influence on the visual function”
Defensa Tesi Doctoral Laura Clavé Cerezo

Lectura Tesi Doctoral de la Laura Clavé Cerezo: “Chromatic performance of intraocular lenses with influence on the visual function” amb Menció Internacional, dijous 27 d'abril a les 11.00h a l' Auditori Joan Salvadó del Centre Universitari de la Visió.

Meet: meet.google.com/bxr-jsbo-qxd

Dirigida per la Dra. María Sagrario Millán García Varela i la Dra. Aurora Torrents Gómez en el Programa de Doctorat en Enginyeria Òptica.

Resum tesi:

Les lents intraoculars multifocals difractives tenen un disseny híbrid refractiu-difractiu que mostra una dependència singular amb la longitud d'ona en comparació amb les lents purament refractives. Les mesures realitzades al banc òptic amb un model d'ull van revelar asimetries entre els focus de lluny i de prop segons la longitud d'ona utilitzada i l'ordre de difracció involucrat. El propòsit central d'aquesta tesi és determinar si el comportament espectral d’aquestes lents es trasllada d’alguna manera a la percepció visual del pacient implantat. Per poder comprovar-ho,  s’ha desenvolupat un mètode  on s’avalua la agudesa visual amb il·luminants de diferent distribució espectral. El mètode s’ha aplicat a grups de pacients implantats amb diferents models de lents intraoculars difractives.

Tribunal:

President:  Dr. David Madrid Costa. Catedràtic d'Universitat de la Facultat d'Òptica i Optometria de l'Universitat Complutense de Madrid.

Secretaria:  Dra. Elisabet Pérez Cabré. Professora Titular d'Universitat de la Facultat d'Òptica i Optometria de la UPC.

Vocal: Dr. José Manuel González Méijome.  Catedràtic d'Universitat de la University of Minho, Portugal.