Sou a: Inici / Notícies / L’estudiant de màster Raquel van Ginkel guanya la 1a edició del Premi INDO - UPC de recerca jove en optometria

Van Ginkel es va presentar al certamen amb el treball “Patrons aberromètrics en eix i fora d’eix amb l’acomodació”, dirigit pel prof. Genís Cardona

La degana de la FOOT Aurora Torrents ha presidit un acte a l’auditori Joan Salvadó, on el responsable d’Innovació d’INDO Optical Manel Espínola ha lliurat el guardó a la premiada i ha destacat la qualitat de tots els treballs presentats.

El treball de van Ginkel contribueix a entendre millor la formació d’imatges a les diferents excentricitats retinianes, que és com es coneix la distància que hi ha des de qualsevol punt de la retina al seu centre. Els resultats d’aquest tipus de recerca són rebuts amb especial interès en les investigacions per al control de la miopia.

El guardó també ha reconegut amb un accéssit el treball de Kattya Dayana López Abad “Disseny de la documentació de suport d’un estudi de cohort prospectiu a l’àmbit de la miopia infantil”, codirigit pel prof. Joan Enric Pérez i la prof. Núria Tomás.

Durant la presentació de l’acte, Aurora Torrents ha agraït a INDO el valor d’una iniciativa que reconeix l’esforç de l’estudiantat de màster per contribuir a l’avenç del coneixement en l’àmbit de l’optometria i ha animat les i els integrants de la nova promoció a presentar els seus treballs a la propera edició del premi.

Per la seva banda, Manel Espínola ha destacat la il·lusió amb què INDO encara la nova etapa de col·laboració amb la FOOT, mitjançant l’impuls de projectes com el Premi INDO-UPC de recerca jove en optometria o la col·laboració al voltant de la posada en marxa de la nova Unitat de control de miopia del Centre Universitari de la Visió, en l’àmbit de l’ús de lents oftàlmiques.

L’acte també ha comptat amb la participació del president del Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC), Joaquim Grau, qui ha destacat la importància de la col·laboració universitat-empresa per al desenvolupament de solucions tècniques que acaben beneficiant tota la societat.

A la primera edició del premi s’han presentat sis treballs, en àrees tan diverses com la salut visual, l’òptica oftàlmica, l’oftalmologia, l’òptica pediàtrica, la baixa visió o la instrumentació.

El Jurat, integrat per professorat de la FOOT i professionals d’INDO, ha valorat l'originalitat i l'evidència científica dels treballs, així com els projectes que contemplaven una millora en la sostenibilitat seguint els principis marcats pels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), promoguts per Nacions Unides.

El Premi INDO-UPC de recerca jove en optometria té com a principal objectiu estimular l’estudi i el desenvolupament d’aplicacions innovadores centrades en la salut visual sota les premisses del desenvolupament científic i l’aplicabilitat industrial.

El guardó promou la investigació científica entre l’estudiantat del Màster Universitari en Optometria i Ciències de la Visió (MUOCV) de la FOOT en els camps de l’optometria i l’oftalmologia i aspira a actuar com una palanca de canvi per potenciar la innovació en l'àrea de l'òptica aplicada, a través de l’esperit emprenedor i la transferència de tecnologia.

INDO és membre del Patronat de la FOOT, un òrgan consultiu i de participació que integra alguns dels principals actors del món de l'òptica oftàlmica i la salut visual, amb l’objectiu de treballar per contribuir al desenvolupament professional i el reconeixement social dels òptics optometristes i del sector.