Sou a: Inici / Notícies / La Facultat d' Òptica i Optometria de Terrassa gradua 118 professionals de la salut visual

El passat dijous 17 de ferbrer a les 19.00 hores, la Facultat d' Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) va lliurar el títol a 76 graduats en Òptica i Optometria així com a 29 titulats del Màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió i 13 alumnes del Màster en Optometria i Teràpia Visual de la Fundació Politècnica de Catalunya. L'acte de graduació va ser presidit pel degà de la FOOT, Joan Gispets, i el president del Col·legi Oficial d' Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa així com per la Vicerrectora de docència i Estudiantat de la UPC i la Sra.Fatiha Nejjari. El padri de la promoció va ser el professor Konrad Psudovs de Flinders Universityin Adelaide (South Australia), que va rebre el premi a l' optometria de l'any 2018. La Sra. Carme Torras, llicenciada en matemàtiques, doctora en informàtica i professora d' investigació a l ' Institut de Robòtica Informàtica Industrial (SIC-UPC) va impartir la conferència" Robòtica assistencial: recerca, ètica i ciència-ficció". El quartet de corda 4x4 va ser qui va amenitzar la vetllada.

La Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) –únic centre universitari a Catalunya que forma òptics i optometristes- ha titulat al llarg de la seva història a més de 4.500 professionals.

El dijous 17 de febrer, a les 19.00 hores, a l'Auditori de l'Escola Municipal de Música de Terrassa (C. Miquel Vives, 2. Terrassa), la FOOT va celebrar l’acte de graduació de 118 professionals òptics-optometristes formats per tenir cura de la salut visual de la població.

L’ acte va estar presidit per el degà de la FOOT, Joan Gispets, en el que serà el seu darrer acte de graduació en el mandat. Va comptar amb la participació d’Alfons Bielsa, president del Col·legi Oficial d'Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya. Bielsa, diplomat en Òptica i Optometria i màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió per la UPC. Per part de l' Ajuntament de Terrassa i va participar el Sr. Josep Forn, Regidor d' Universitat d' Economia social i Innovació, Universitats, Turisme i Projectes audiovisuals. L' Alcalde de Terrasa, Sr. Jordi Ballart, tot i no poder assistir presencialment va poder felicitar virtualment als nous alumnes graduats.

El professor Konrad Psudovs va actuar de padrí de la promoció. Ha estat professor de la Fundació d'Optometria i Ciència de la Visió a la Flinders University a Adelaide, Austràlia Meridional. El professor Pesudovs es va graduar a la Universitat de Melbourne el 1990 i va passar dos anys en una pràctica especialitzada en lents de contacte abans d'incorporar-se al Departament d'Oftalmologia de la Universitat de Flinders, on es va doctorar l'any 2000. Durant els seus estudis de doctorat també va dirigir una pràctica privada d'optometria a Glenelg, Austràlia Meridional.

Carme Torras: "Robòtica assistencial: recerca, ètica i ciència-ficció".

Durant l’acte de graduació, la Sra. Carme Torras, Premi Nacional a la Recerca 2020, va impartir la conferència "Robòtica Assistencial: recerca, ètica i ciència-ficció". Carme Torras (www.iri.upc.edu/people/torras) és llicenciada en matemàtiques, doctora en informàtica i professora d’investigació a l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (CSIC-UPC), on lidera un grup de recerca en robòtica assistencial. Compagina la dedicació a la investigació amb l’escriptura literària i la promoció de la tecnoètica.

Ha publicat llibres i articles sobre models neuronals, visió per computador, intel·ligència artificial i robòtica, i la seva labor científica ha estat reconeguda amb la medalla “Narcís Monturiol” de la Generalitat de Catalunya, el Premio “Julio Peláez” a les dones pioneres en ciències, i el Premio Nacional de Investigación “Julio Rey Pastor” en matemàtiques i tecnologies de la informació i les comunicacions. Ha dirigit 19 tesis doctorals i liderat 16 projectes europeus, l'últim és l'ERC Advanced Grant CLOTHILDE sobre manipulació robotitzada de roba.

Les seves novel·les La mutació sentimental —Premis Pedrolo i Ictineu —, Enxarxats—Premi Ictineu— i el recull de relats Estimades màquines aborden dilemes ètics suscitats per les tecnologies digitals, i han donat lloc a materials didàctics sobre tecnoètica utilitzats en diverses universitats i a secundària. És membre del Consejo Asesor en Inteligencia Artificial del Govern espanyol, membre de l’Observatori d’Ètica en Intel·ligència Artificial de Catalunya, i vice-presidenta del Comitè d’Ètica del CSIC

L’acte de graduació va finalitzar amb l’actuació del quartetmusical ‘4x4’, composat per Emma Serrasolses (violoncel), Raquel Garcia (viola), Laura González (violí) i Miquel Comas ( violí),  amb un repertori d'una diversitat de temes de pel.lícula Piratas del Carib, , "Viva la Vida" i "Sweed child o' mine".

Podeu veure tot l'acte en aquest enllaç.