Sou a: Inici / Notícies / La FOOT, centre pioner en aprenentatge i servei en l’àmbit de l’òptica i l’optometria

Enric González López, director tècnic del Centre Universitari de la Visió i professor del Departament d'Òptica i Optometria, explica la metodologia d'innovació docent que practica la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa

La Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) ha estat pionera a l‘Estat a implantar, des de ja fa 20 anys, una metodologia fonamentada en l’aprenentatge i servei en un entorn de pràctica clínica basada en l’experimentació, que es desenvolupa al Centre Universitari de la Visió (CUV), la clínica de salut visual de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).Mitjançant aquesta metodologia d'aprenentatge i servei, l’estudiantat de grau i màster, sota la supervisió del professorat de la facultat, adquireix i desenvolupa les seves competències clíniques atenent persones en situació de vulnerabilitat, derivades d’ens locals i entitats del tercer sector social d’arreu de Catalunya. El CUV és un entorn formatiu pioner a escala europea on fins ara s’ha atès la salut visual de més de 40.000 persones i que abasta un conjunt de localitats amb una població de més d'1,5 milions d’habitants.

Mirades Solidàries és el programa que integra tota l’activitat clínica i acadèmica de la FOOT que es desenvolupa al CUV, i que abasta el nostre compromís social, basat en l’equitat, el model d’aprenentatge i servei que plana sobre la nostra activitat acadèmica i la recerca que impulsem, centrada en la salut pública i en la innovació social.

Amb Mirades Solidàries treballem des de la perspectiva d'innovació social que aporta el model anomenat de la quàdruple hèlix, on es fa imprescindible la col·laboració entre ciutadania, empresa, centres de coneixement com la universitat i administració pública. A més, Mirades Solidàries ofereix a l'estudiantat de grau i màster una experiència conscient, compromesa amb les persones i amb la societat.