La UPC i l’Ajuntament de Terrassa organitzen la primera ‘Mapathon’ de la ciutat, que aportarà dades d’accessibilitat

20/11/2019

Més de 100 estudiants de l’ESEIAAT, la FOOT i la EUIT, juntament amb persones amb discapacitats o mobilitat reduïda i tècnics municipals, aportaran informació sobre l’accessibilitat dels carrers de la zona Vallparadís-Universitat amb un sistema de geolocalització creat per la UPC

La ‘Mapathon’ és una activitat col·laborativa de curta durada (màxim 3 hores) que permet recollir informació sobre l’accessibilitat d’un espai determinat a través de la participació d’un grup nombrós que, mitjançant un dispositiu mòbil i a través de les xarxes socials, geolocalitza punts clau en un mapa. Els resultats són visibles en temps real, via web. La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha creat i comparteix la tecnologia per fer-ho possible, per primer cop a Terrassa, amb la participació desinteressada d’estudiantat universitari de la ciutat.

Més de 100 estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) i de l’ Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (Escola Universitària d’Infermeria de Terrassa (EUIT), juntament amb persones amb capacitats diferents o amb mobilitat reduïda, tècnics municipals i regidors de l’Ajuntament, participaran el proper dimecres, 20 de novembre, de 12 a 15 h, a la primera ‘Mapaton’ que es realitza a la ciutat de Terrassa. Els participants es distribuiran en grups de cinc persones que recorreran a peu, durant tres hores, els carrers de la zona universitària de Terrassa, amb un sistema de geolocalització que duran als seus telèfons mòbils i realitzaran una valoració conjunta del grau d’accessibilitat de l’espai públic.

Gràcies a un software desenvolupat per la UPC, els participants podran marcar en un mapa on line els punts crítics que impedeixen l’accessibilitat a les persones amb capacitats diverses als carrers de la zona i ho compartiran a la xarxa social Twitter.

Fruit d’aquest treball de camp s’obtindrà informació sobre punt crítics que complementarà la que ja disposa l’Ajuntament sobre el grau d’accessibilitat dels carrers de Vallparadís-Universitat.