Sou a: Inici / Notícies / Seminaris del Departament d' Òptica i Optomeria de la Facultat d' Òptica i Optometria de Terrassa

Proper seminari el dia 1 de març: Mesura dinàmica i en temps real de les aberracions del front d'ona oculars monocromàtiques durant l’acomodació - Sandra Franco (Centre of Physics, University of Minho, Braga, Portugal)

El proper seminari d'aquest 2023, organitzat per el Departament d' Òptica i Optometria (DOO), tindrà lloc el proper dia 1 de març de 12 a 14h. Aquesta nova sessió anirà a càrrec de la professora Sandra Franco (Centre of Physics, University of Minho, Braga-Portugal) qui impartirà la ponència: Mesura dinàmica i en temps real de les aberracions del front d'ona oculars monocromàtiques durant l’acomodació.

En aquest seminari explicarà:

Les propietats òptiques de l'ull no són estàtiques i canvien contínuament amb el temps amb factors com la mida de la pupil·la, l'estabilitat de la pel·lícula lacrimal i l'acomodació. La mesura dinàmica i en temps real de les aberracions del front d'ona ocular monocromàtic, durant els canvis en l'estímul d'acomodació, proporciona informació sobre la dinàmica dels mecanismes que controlen l'acomodació.

Es van adquirir les aberracions del front d'ona ocular, durant els canvis acomodatius. A més, a partir de les dades adquirides, vam avaluar les característiques de la resposta acomodativa, com ara les seves inexactituds durant la visió de prop sostinguda, en termes d'errors de resposta (retard o anticipació d'acomodació), la latència de la resposta i les seves microfluctuacions.

Aquesta metodologia es va aplicar en pacients, centrant-nos en pacients simptomàtics que presenten dificultats amb tasques de visió propera. Els resultats van mostrar que la mesura en temps real de les aberracions oculars té diverses aplicacions, per exemple per estudiar les variacions de les propietats òptiques de l'ull per tenir un millor i exhaustiu coneixement de l'acomodació ocular i per ajudar en el diagnòstic clínic de pacients amb disfuncions acomodatives i seguiment posterior.

Podeu seguir la ponència el proper dia 1 de març de 12.00 a 14.00h a la Sala d'Audicions de la FOOT o bé  mitjançant l'enllaç sala virtual.