Sou a: Inici / Notícies / 11 F Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència a la UPC

11 F Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència a la UPC

L'11 de febrer ha estat declarat el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència per les Nacions Unides. Les organitzacions (empreses, universitats i centres educatius principalment) organitzen els seus propis esdeveniments amb l’objectiu d’informar i d'educar, fent visible la tasca científica de les dones i fomentant les vocacions en les nenes.
11 F Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència a la UPC

setmana-ciencia.png

Acte central de la UPC
#Activistes

#11F2023, Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència

Fira UPC del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència 2023

Dins del marc del 4t pla d’igualtat de la UPC (2022-2026), la UPC organitza aquest acte amb l'objectiu de donar visibilitat a diferents iniciatives per incentivar les vocacions STEAM i afavorir l'intercanvi d’experiències en aquest àmbit.

Dia: divendres, 10 de febrer de 2023

Horari: de 12 a 14 hores.

Lloc: sala Àgora, Campus Nord, Barcelona

PROGRAMA

12h00. Benvinguda institucional a càrrec de la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la UPC, Josefina Antonijuan

12h10 Iniciatives rellevants de promoció UPC (5 minuts per ponència)

• Una enginyera a cada escola, Paz Morillo
  • Portes obertes al grau de ciència i enginyeria de dades, Ferran Marqués i Jordi Cortadella.
  • Exploratori dels recursos de la natura, Dolors Grau
  • Societat Catalana de Matemàtiques, Margarida Mitjana
  • Agenda escolar TEC, referent UPC Esther Real i editor Lluís Valldeneu
  • Aquí STEAM i programa Enllaç, Annarosa Cànovas i Sandra Asensio
  • Projecte AULAMAR: tallers d’educació ambiental de la costa de Barcelona, Marcel·la Castells
  • Qui-Bot H2O, Marta Tarrès, Toni Dorado
  • AquaSTEAM i Temps de ...STEAM (Montse Alsina, presentat per Teresa Escobet i Guillem Bel)
  • EI! Puja al tren del futur digital. Enginyeres informàtiques per un món digital, Karina Gibert

13h00 Transformar la promoció incorporant la perspectiva de gènere. Dinàmica de grups de treball

13h50 Tancament de l'acte

Conduirà l'acte Didac Ferrer, cap del Gabinet d'innovació i comunitat de la UPC

InscripcionsAquí

Dones referents en la docència(obriu en una finestra nova)

Campanya de difusió del portal de Dones referents en docència en Instagram amb motiu de la celebració #11F2022. L'objectiu d'aquest portal és proporcionar a la comunitat acadèmica de la UPC referents de dones que han fet aportacions rellevants en els diferents àmbits d'estudi de la UPC i encoratjar #mésDonesUPC.

Activitats Centres Docents i Unitats UPC

Biblioteca del Campus del Baix Llobregat (BCBL)

Difusió de la campanya  "Dones de Ciència"(obriu en una finestra nova)

Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius.

Les biblioteques de la UPC, alineades amb aquest compromís, se sumen a la reivindicació del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència amb aquest butlletí:

10 de febrer de 2023

Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME)

Podeu consultar les seves activitats en aquest enllaç: :https://fme.upc.edu/ca/noticies/celebracio-11f-dia-internacional-de-la-nena-i-la-dona-en-la-ciencia-a-ledifici-u-de-lfme

Entre altres activitats:

•  Exposició de llibres jocs sobre dones científiques (Who's she?, monopoly… )(obriu en una finestra nova). Vitrina ubicada al vestíbul de l'edifici.
  • Presentació del vídeo Robòtica i automàtica: cosa de dones. Amb l'objectiu de visibilitzar a les dones que treballen amb nosaltres, a l'Institut de robòtica i informàtica industrial (IRI) hem muntat un vídeo recopilant algunes de les seves opinions sobre la seva feina, el seu dia a dia i com podem millorar el percentatge de dones que es dediquen a la tecnologia i a la ciència. Aquí en teniu el resultat: https://www.youtube.com/watch?v=u39bH4967BQ(obriu en una finestra nova)
    • Dia i hora: 10/02/2023, a les 11 hores.
    • Lloc: Sala d'Actes de la FME, edifici U (campus sud).

13 de febrer de 2023

Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM)

Taula rodona: Les dones i l'enginyeria

• Dia i hora: 13/02/2023,  de 9h00 a 10h30.
  • Lloc: sala d'actes de la UPC Manresa
  • Inscripcions: enviant un correu a

Més informació a https://www.epsem.upc.edu/ca/activitats-per-secundaria/dia-internacional-de-les-dones-i-les-nenes-en-la-ciencia-2023(obriu en una finestra nova)

En col·laboració amb l'Ajuntament de Manresa, s'han programat xerrades a nou centres de primària de Manresa a 5è i 6è, entre el 9 i el 14 de febrer. Seran xerrades fetes per dones enginyeres de l'escola majoritàriament i serviran per explicar l'experiència d'aquestes dones, la feina que fan, què fan els enginyers...

16 de febrer de 2023

Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE)

Jornada d'activitats per apropar a estudiantat de primària, secundària i batxillerat els projectes d'enginyeria que duen a terme les nostres estudiantes, visibilitzant així, el treball de les científiques i els rols femenins en l'àmbit de la ciència i l'enginyeria i promovent pràctiques que afavoreixin la igualtat de gènere en l'àmbit científic.

El centre que ens visita aquest any és un Institut de l'entorn: el Joan d'Àustria.

La Facultat de Nàutica ha creat un recull de dones referents en Enginyeria Naval, Marina i Nautica, ciències i premiades amb el Nobel de ciències.