Sou a: Inici / Notícies / 17M, dia Internacional contra l'LGTBI-fòbia

17M, dia Internacional contra l'LGTBI-fòbia

El Dia Internacional contra l'LGTBI-fòbia se celebra el 17 de maig de cada any per a commemorar la desclassificació de l'homosexualitat com a malaltia mental per part de l'Organització Mundial de la Salut el 17 de maig de 1990, i per a instar a la tolerància i la igualtat de les persones lesbianes, gais, bisexuals, transsexuals, intersexuals, queer i altres orientacions sexuals o identitats de gènere socialment marginades i oprimides.
17M, dia Internacional contra l'LGTBI-fòbia

Actes 2023 UPC

Lectura del manifest del CdE (Consell de l'Estudiantat)

Amb la Vra. Antonijuan i la cap d'Àrea Carme Fenoll.

Lloc: Campus Nord

Loop de curts d'animació amb temàtica LGTBI (CTIM)

Al llarg del dia es reproduirà un loop a la pantalla àgora d'una sèrie de curts d'animació amb temàtica LGTBI que han estat proposats pel nostre alumnat.

Hora: Tot el dia
Lloc: Campus Terrassa CITM

Penjada de cartells (DAT i DAEC)

Al llarg de la setmana es penjaran cartells amb dades interessants i personatges històrics del mon de la ciència que pertanyen al col·lectiu. Posteriorment es farà difusió per xarxes socials d'aquests cartells en format d'enquesta.

Lloc: Campus Nord

Taller: Mesures PRISMA per a la igualtat LGBTQIA+ a Universitats
Formadores: Eva Luna Díaz García (Sociòloga, Màster en Antropologia Mèdica i Salut Global. Col.laboradora de PRISMA. Activista feminista i LGBTI+)

Hora: 12h00 a 14h00
Format: en línia
Inscripcions PDI(obriu en una finestra nova) PAS(obriu en una finestra nova)

Assetjament

Si consideres que pateixes una situació d'assetjament per raò d'orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere has de considerar i valorar totes les opcions existents, tant en el marc de la mateixa UPC com les externes. Tens diferents vies per abordar i resoldre el problema.

Què puc fer davant d'una situació d'assetjament? - Consulta les diferents vies per abordar i resoldre el problema.(obriu en una finestra nova)

Sensibilització contra la LGTBIfòbia

Imatge Guia LGTBI (maig 2018)

Guia LGTBI (maig 2018)

Guia elaborada per la Generalitat de Catalunya per a facilitar eines a tots els actors de l’administració universitària per tal de traduir en accions concretes allò que  disposa la Llei 11/2014, del 10 d’octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a erradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.

Consulta la guia(obriu en una finestra nova)

Taller CONEXUS per a l'estudiantat UPC - Consulta com fer el taller gratuït sobre conductes lgtbifòbiques.(obriu en una finestra nova)

Mòdul de sensibilització per prevenir conductes lgtbifòbiques - Consulta el mòdul per conèixer les múltiples formes de lgtbifòbia. (obriu en una finestra nova)

Comunitat trans a la UPC

La UPC, mitjançant el Procediment canvi de nom persones trans de la comunitat UPC(obriu en una finestra nova), es dota de l’instrument necessari per  normalitzar la casuística de les persones de la comunitat trans de la UPC.

Com puc fer el canvi de nom? - Consulta com pots fer el canvi de nom d'ús comú (sense implicació legal) i el canvi de nom d'ús legal (quan la persona interessada està en possessió de DNI actualitzat).(obriu en una finestra nova)

Material gràfic

Material de sensibilització per a la comunitat UPC en format digital. Te'l pots descarregar en aquest enllaç(obriu en una finestra nova).

Adhesiu Digues No a la LGTBI-fòbia

Adhesiu NO a la