Commemoració del 40è Aniversari de la FOOT

Amb motiu del 40è Aniversari de la nostra facultat, s'han organitzat un seguit d'actes i activitats dirigides a tota la comunitat FOOT. Us hi esperem!
Commemoració del 40è Aniversari de la FOOT

Dilluns 28 de maig

• 14.00h.- Fotografia de grup al pati de la FOOT amb la samarreta del 40è Aniversari.
  • 14:15h. - Dinar popular (paella, pa de vidre amb tomàquet i embutit). Activitat gratuïta. Dinar gentilesa del Col·legi Oficial d'Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya.

Paella_pati  paella_pati1

paella_pati2 paella_pati3

Dimecres 30 de maig

• 11:30h.- La UPC atorgà un Doctorat Honoris Causa al Donald R. Korb, a la sala d'actes de l'edifici Vèrtex de Barcelona (plaça Eusebi Güell, 6, Barcelona).

La UPC investí doctor ‘honoris causa’ l’optometrista Donald R. Korb, pioner a posar en evidència el caràcter majoritàriament evaporatiu de l’ull sec i un referent en el camp de les lents de contacte i la superfície ocular. La proposta, aprovada pel Consell de Govern el 22 de febrer, ha estat impulsada per la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa de la UPC. El professor de la FOOT Jaume Pujol exercí de padrí durant l’acte d’investidura.

Podeu veure el video de l'acte aquí

Dr Donald R. Korb      D Korb

Donald R. Korb, llicenciat al New England College of Optometry (NECO)  de Boston, als Estats Units (EUA), és un reconegut professor, investigador, inventor i clínic aclamat internacionalment. Destaca la seva aportació a la recerca i el desenvolupament d’eines de diagnosi i tractament de l’ull sec. A més de comptar amb més d'un centenar de publicacions i amb una seixantena de patents, Korb va ser el primer en incidir en el caràcter majoritàriament evaporatiu de l’ull sec, causat per la producció de greixos a la superfície més externa de la llàgrima.

Korb va ser la persona que va etiquetar aquest ull sec com evaporatiu i va trobar l’origen a la disfunció de les glàndules de Meibomi de dins les parpelles. Aquest descobriment ha obert la via a noves formes de tractament, específiques per a l’ull sec evaporatiu, amb la conseqüent millora en la qualitat de vida d’un nombre molt elevat de pacients.

Korb també es va adonar que la incomoditat que experimenten molts usuaris de lents de contacte troba la seva causa en el fregament d’una zona molt reduïda de la parpella superior sobre la superfície de la lent, principalment en els casos que aquesta lent es troba poc hidratada o quan l’usuari no té la cura necessària en els processos de neteja i manteniment. En aquest sentit, va avançar el terme lid wiper epitheliopathy per descriure els desperfectes ocasionats pel fregament mecànic en aquesta zona de parpella i ho va relacionar amb l’abandó en l’ús de lents de contacte i amb els símptomes de sequedat ocular.

Les contribucions de Korb han ajudat a la cura de més de 50 milions de pacients amb lents de contacte i desenes de milions de pacients amb ull sec.

'Mirades solidàries': un programa per apadrinar salut visual mirades solidaries

Coincidint amb la investidura de Donald R. Korb com a doctor honoris causa per la UPC, l'optometrista nord-americà farà el bateig del programa 'Mirades solidàries' com a padrí d'honor.

'Mirades solidàries' és un programa d'apadrinament de tractaments visuals impulsat pel CUV, la clínica de salut visual de la FOOT de la UPC, mitjançant el qual empreses i particulars poden fer aportacions econòmiques per sufragar una part o la totalitat d'un tractament visual especialitzat per contribuir a millorar les condicions de visió de persones en situació de vulnerabilitat. A més d'ulleres, sovint alguns d'aquests pacients necessiten una atenció especialitzada per solucionar els seus problemes visuals, ja sigui amb teràpia visual, ajuts de baixa visió o adaptació lents de contacte especials, que els proporciona el CUV en un entorn d'aprenentatge-servei.

El programa forma part de l'acció social que desenvolupa el CUV, que atén persones procedents dels Serveis Socials d'ajuntaments i entitats socials d'arreu de Catalunya. Els pacients són atesos per estudiants de la FOOT, supervisats pel seu professorat. Quan el pacient ho necessita, el CUV li proporciona ulleres o lents de contacte, que aporten de manera desinteressada empreses del sector.

L'any passat el CUV, dirigit per la professora Núria Tomàs, va adaptar més de 4.000 lents oftàlmiques. Segons estimen els investigadors del centre, però, un 5% de les 2.100 persones que atenen anualment necessitarien atenció visual especialitzada.

La iniciativa s'iniciarà al final del 2018 i establirà una tarifa única de 500 euros per a les donacions en totes les especialitats. El romanent generat pels serveis de menor cost s'acumularà per finançar nous apadrinaments o cobrir els de major cost.

cuv_korb1Cuv_Korbcuv_Korb2