Sou a: Inici / Notícies / Aliança entre la UPC i Indo per reforçar la col·laboració en l’àmbit de l’òptica i l’optometria

La UPC i Indo Optical han signat un conveni per reforçar la col·laboració en els camps de la formació, la recerca i la transferència de tecnologia en l’àmbit de l’Òptica i l’Optometria, i per incorporar l’empresa com a membre del patronat de la Facultat d’Òptica i Optometria (FOOT). En aquest marc, es convocaran els Premis Indo-UPC de recerca jove en optometria.
El CEO d’Indo Optical, Enric Florensa (a l'esquerra), i el rector de la UPC, Daniel Crespo (a la dreta), en un moment de l'acte de signatura del conveni

L’acord, signat el 29 d’octubre pel rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC)Daniel Crespo, i el CEO d’Indo Optical, Enric Florensa, estableix la incorporació d’un nou membre estratègic al patronat de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) i referma el compromís tant de la Facultat com d’Indo amb el programa d’acció social ‘Mirades solidàries’ del Centre Universitari de la Visió (CUV). Aquest programa facilita l’accés a la salut visual de persones en situació de vulnerabilitat a Catalunya. El model docent i assistencial del CUV, basat en l'aprenentatge i el servei als usuaris, que és pioner a Europa i nodreix l’activitat acadèmica de la FOOT, involucra l’administració, la Universitat, el tercer sector social i la indústria. Cada any el CUV atén més de 2.000 persones en el marc del programa ‘Mirades solidàries’.

En el marc d’aquesta nova etapa en les relacions entre la UPC i Indo, s’ha acordat convocar els Premis Indo-UPC de recerca jove en Optometria per als millors treballs de fi del màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió de la FOOT del curs 2021-2022. La finalitat dels guardons, dotats amb un primer premi de 600 euros i un accèssit de 300 euros, és promoure la investigació científica de l’estudiantat en els camps de l'optometria i l’oftalmologia, i estimular l'estudi i el desenvolupament d'aplicacions innovadores centrades en la salut visual, sota les premisses de desenvolupament científic i aplicabilitat industrial. Concretament, es podran presentar treballs en els àmbits de la salut visual, l’Òptica oftàlmica, l’Oftalmologia, l'Optometria pediàtrica, la baixa visió, la rehabilitació visual i la instrumentació.

Joan Gispets, degà de la FOOT, afirma que "aquest conveni suma Indo al projecte acadèmic i assistencial que és el pilar més important on es recolza l’activitat de la Facultat". Aquest projecte d’aprenentatge-servei es desenvolupa al Centre Universitari de la Visió (CUV), la clínica universitària de la visió de la UPC, gràcies a la implicació d’empreses del sector de l’òptica que formen part del Patronat de la FOOT i que fa anys que hi col·laboren aportant muntures, lents oftàlmiques i de contacte per un valor superior a 90.000 euros/any. "L'acord significa recuperar per aquest projecte una empresa emblemàtica del sector que ens va acompanyar a fer els primers passos com a Facultat i com a CUV. Treballarem per tal que aquesta represa de la col·laboració entre les dues parts tingui un llarg i profitós recorregut per ambdues parts". [Declaracions de Joan Gispets en vídeo]

D'esquerra a dreta a la imatge: Joan Gispets, degà de la FOOT; Núria Tomàs, directora del CUV; Enric Florensa, CEO d'Indo; Daniel Crespo,rector de la UPC; i Noelia Garcia i Manel Espinola, d'Indo, en a l'acte de signatura del conveni