Sou a: Inici / Notícies / Carme Torras premiada amb el Premi Nacional de Recerca

Carme Torras premiada amb el Premi Nacional de Recerca

Carme Torras premiada amb el Premi Nacional de Recerca

La matemàtica catalana, Carme Torras, cap del grup de recerca en percepció i manipulació de l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrials del CSIC i la UPC, és un dels quatre Premis Nacionals de recerca, atorgats pel govern de la Generalitat i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI).

Carme Torras és matemàtica de formació, una disciplina que considera “importantíssima en qualsevol camp tècnic”. Com a cap del grup de recerca en percepció i manipulació de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial del CSIC i la UPC, dirigeix una sèrie de línies d’investigació basades en la manipulació de roba i l’anomenada robòtica assistencial.

A més de fer recerca, Torras també escriu novel·les i contes de ciència-ficció que exploren els dilemes ètics que sorgeixen de l’ús intensiu de tecnologies com les xarxes socials o els mateixos robots.

Per part de la nostra Facultat, serà tot un honor tenir-la com a conferenciant a l'Acte de Graduació de la FOOT que celebrarem al Febrer.

Llegeix la notícia sencera del diari ARA aquí.