Sou a: Inici / Notícies / Com pots ajudar Ucraïna?

Com pots ajudar Ucraïna?

Recull d'entitats i iniciatives a les que podeu sumar la vostra solidaritat amb Ucraïna
Com pots ajudar Ucraïna?

Davant la situació creada per la invasió russa a Ucraïna, la Universitat Politècnica de Catalunya ha creat un Comitè d’Emergències Internacionals(obriu en una finestra nova), amb la intenció de no diversificar i oferir vies de desenvolupament més enllà d'iniciatives individuals i alinear-se amb entitats que tenen organitzats els mecanismes per recollir els donatius i fer-los arribar a destí. Aquesta és la manera més eficaç per fer arribar la nostra ajuda a qui ho necessita.

Aquest comité té per objectiu fer el seguiment de la situació, decidir sobre les actuacions que correspongui endegar i exercir la interlocució sobre la crisi en tots els seus aspectes i amb tots els actors interns i externs.

Trobareu totes les entitats amb les que podeu col·laborar i totes les actualitzacions al respecte en aquest enllaç

Comunicat UPC

Des de la UPC condemnem l'agressió del govern de Putin contra Ucraïna i enviem la nostra solidaritat a la població ucraïnesa. La Universitat és una institució compromesa amb la pau i, per tant, sempre hem aixecat i aixecarem la veu contra la guerra, que és el fracàs de la raó.

Continuarem defensant que els valors humans, la diplomàcia i el dret internacional en el marc de Nacions Unides han de ser la base per posar fi a un conflicte que ja està causant un enorme patiment. Al mateix temps enviem un missatge de suport i escalf a la comunitat ucraïnesa de la nostra universitat i de tot el país, i ens posem a la seva disposició pel que necessitin. En aquest línia estem treballant de manera coordinada amb el sistema universitari català i la resta d’institucions.

Com pots ajudar Ucraïna?

1.- Diversos organismes i ONG han habilitat comptes per recollir donatius:

-Creu Roja d'Ucraïna. Fes un donatiu aquí.

-Creu Roja d'Espanya ha llançat una crida per recaptar fons per a aliments, subministraments mèdics, habitatge i aigua. Fes un donatiu aquí.

-Acnur ofereix protecció i assistència humanitària, incloent-hi la reparació de refugis de les persones afectades. Fes un donatiu aquí

-Unicef subministrarà aigua potable i kits de primers auxilis amb medicaments essencials. Fes un donatiu aquí

-Save the Children té cura de la protecció dels nens i les famílies amb kits d'ajuda essencial o transferències de diners. Fes un donatiu aquí

-Metges Sense Fronteres ha llançat una crida per protegir les instal·lacions sanitàries i l'accés de la població a l'atenció mèdica. Fes un donatiu aquí

-Càritas, que ofereix material d'emergència per atendre a les persones afectades. Fes un donatiu aquí

-Voice of Children, una organització benèfica que se centra a ajudar els nens a recuperar-se del trauma psicològic de la guerra. Fes un donatiu aquí

Altres entitats ucraineses:https://standwithukraine.live/how-to-help/?_hsmi=205719779&_hsenc=p2ANqtz-_hGcZwa1VRbaqlRQ1TtWR9IHGsl80y3pHMtzHlpTqDSgN0j3PHkP4TEFASzOZGj6vrVy8ckTZxQmbwHhi0E2jDo6wMMA

2.- La comunitat ucraïnesa resident a Barcelona, el Consolat d'Ucraïna i altres entitats han habilitat punts de recollida de materials (productes més demandats:aliments bàsics, medicaments i material sanitari de primers auxilis, roba d'abric -mantes, sacs de dormir-):

-Parròquia de Santa Mònica (Rambla Santa Mònica, 9). Associació Somriures d’Ucraïna. Cada dia de 9 a 19,30 h.

-Església de Nostra Senyora del Perpetu Auxili (Balmes, 100).  Cada dia fins les 18 h.
-ICAB (Mallorca, 283). De dilluns a dijous de 9 a 18 h, i divendres de 9 a 14 h.

-Escola ucraïnesa Shevchenko (Enric Bargés, 9). Dissabtes de 15 a 18 h.

-Escola ucraïnesa Mriya (Pont del Treball Digne, 15). De dilluns a dissabte, de 8 a 18 h.

-Casal de barri de Bac de Roda (Camí Antic de València, 106).

-Escola Projecte (Avinguda del Tibidabo, 16). De dilluns a divendres, de 9 a 17 h.
-Aúpali Portabebés (C/ de la Tradició, 5). Recollida de motxilles portabebès. De dilluns a divendres de 10 a 14 h i de 16 a 20 h, dissabtes de 10 a 14 h

-Petro Yaremko Construccions (C/ Sicília, 188). De dilluns a divendres de 9 a 14 h i de 15,30 a 18 h.

-Bar i Galeria d'Art 33/45 (C/ Joaquim Costa 4). Tots els dies a partir de les 16 h.

-Farmacia Basté (Rogent, 54). De dilluns a divendres de 8,30 a 21 h, dissabtes de 9 a 14 h.

-Mercat de Pagès de La Sagrera (Pl. de Masadas). Diumenge 6 de març, de 9 a 14 h.

-Associació Taras Shevchenko (C/ Josep Maria Quintana, 69, Esplugues de Llobregat). De dilluns a divendres de 10 a 14 h i de 15 a 20 h.