Graduació curs acadèmic 2017·18

El proper 14 de febrer tindrà lloc l'acte de Graduació de la promoció 17·18 de l'estudiantat de grau i de màster. Es lliurarà el títol a 73 graduats en Òptica i Optometria així com a 19 titulats del màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió. L'acte se celebrarà a l'auditori de l'Escola Municipal de Música de Terrassa, a les 19:30 hores.

Serà presidit pel degà de la FOOT, Joan Gispets, i el president del Col.legi Oficial d´Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa. També formaran part de la mesa presidencial representants del Rectorat de la UPC i de l'Ajuntament de Terrassa. El padrí d'aquesta promoció és el professor Lyndon Jones, de la University of Waterloo (Canadà), que va rebre el premi a l'optometriste de l'any 2015.

Dins el programa d'actes previstos, s'impartirà la conferència "Filosofia per a una vida pitjor" a càrrec del professor i escriptor, Oriol Quintana.

19:30   Benvinguda del representant de l’Ajuntament de Terrassa

19:35   Benvinguda del degà de la Facultat, Joan Gispets

19:40   Intervenció de l’estudiantat

19:45   Intervenció del padrí de la Promoció, Lyndon Jones, professor de la University of Waterloo (Canadà)

19:50   Conferència a càrrec del professor i escriptor Oriol Quintana

20:15   Lliurament de diplomes

20:35   Intervenció del president del COOOC, Alfons Bielsa

20:40   Projecció vídeo de l’estudiantat

20:45   Cloenda de l’acte a càrrec del representant del Rectorat

20:50   Actuació musical i copa de cava.

Lyndon Jones

El professor Lyndon Jones va obtenir el BSc (Hons) a la University of Wales (Cardiff) l’any 1985 i el PhD a l’Aston University (Birmingham) el 1998, amb una tesi de títol “Ocular Compatibility of Hydrogel Contact Lens Materials”.
El professor Jones és membre, entre altres institucions, de la British Contact Lens Association (BCLA), de la International Association of Contact Lens Educator (IACLE) i de l’American Academy of Optometry (AAO). Actualment ocupa el càrrec de director del prestigiós Centre for Contact Lens Research i és professor de la School of Optometry, ambdós de la Universty of Waterloo (Canadà).

Compta amb gairebé 200 publicacions a revistes d’impacte del camp de l’optometria i l’oftalmologia (índex-h Scopus de 30) i és autor de 12 capítols de llibre. Ha participat en prop de 1500 conferències i cursos de formació continuada i compta amb 10 patents relacionades amb les lents de contacte i les solucions de manteniment.

Al llarg de la seva trajectòria professional ha rebut 28 premis i reconeixements acadèmics i professionals, entre ells el Glenn Fry Award de l’American Optometric Foundation (2014), el Donald Korb Award de l’American Optometric Association (2014), el Pioneers Lecturer de la BCLA (2010). A més, és revisor de 21 revistes i membre del consell editorial d’Optometry & Vision Science.

Participa activament en el Dry Eye Workshop (DEWS) de la Tear Film & Ocular Surface Society, institució que pretén definir i actualitzar la patogènesi, el diagnòstic i el tractament de l’ull sec. Ha actuat com a supervisor de 19 PhD i 25 projectes de final de Màster.

Oriol Quintana

Oriol Quintana és eOriol Quintanascriptor i professor adjunt a la Càtedra d’Ètica i Pensament Cristià a l'Institut Químic de Sarrià de la Universitat Ramón Llull. És doctor en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra.

És autor de llibres com “Filosofía para una vida peor. Breviario del pesimismo filosófico del siglo XX” (2016) i “100 preguntes filosòfiques per satisfer les ments inquietes” (2017) i de diversos articles a diferents mitjans culturals, com Política y Sociedad, Ramon Llull Journal of Applied Ethics, George Orwell Studies, Astrolabio Revista internacional de Filosofía.

Entre els anys 2016 i 2018 ha impartit nombroses xerrades i ponències a congressos.

Guanyador de l’edició de 2018 del Premi de la Fundació Joan Maragall d'assaig amb l'obra 'La condició de l’home corrent: sobre l’humanisme de George Orwell'.

Alfons Bielsa i Elíes

President del Col.legi Oficial d´Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya.

Diplomat en Òptica per la UPB (actual UPC), Diplomat en Òptica i Optometria per la UPC i Màster en Optometria i Cièncias de la Visió per la UPC.

Exercent a Barcelona ciutat. És president del Col.legi Oficial d´Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, president del Consell Tècnic de Formació Continuada en Òptica i Optometria i vicepresident 1er del Consell General de Col·legis d'Òptics Optometristes d'Espanya.

Acte patrocinat per:

COOOC nou