Dijous 16 de maig: Dia Internacional de la Llum

16/05/2019

El Dia Internacional de la Llum celebra mundialment els beneficis de tenir llum. La data, 16 de maig,va ser escollida per l'Organització de Nacions Unides i reconeix anualment els avanços i aportacions de la llum.

El Dia Internacional de la Llum celebra mundialment els beneficis de tenir llum. La data, 16 de maig, va ser escollida per l'Organització de Nacions Unides i reconeix anualment els avanços i aportacions de la llum a la cultura, el desenvolupament sostenible, la societat... i en àrees tan diverses com la medicina, les comunicacions o l'energia.

Sorgeix com una idea després de la celebració, el 2015, de l'Any Internacional de la Llum i les Tecnologies Basades en la Llum. Durant aquest any sorgeixen col·laboracions i contactes entre líders del sector tecnològic i científic de la llum, i per mantenir, impulsar i estimular aquestes relacions es proposa la creació del Dia Internacional de la Llum, des del qual impulsar la difusió dels avantatges de la recerca i utilització de la llum.

Amb aquest motiu, la Facultat d'Òptica i Optometria ha realitzat diverses activitats.