El Professor de la FOOT. José Luis Álvarez, participa com a expert en el Program Magnet

12/05/2023

L'activitat es va realitzar el passat dia 4 de maig a l' Escola El Vallès de Terrassa.

El professor expert i Vicedegà Cap d’Estudis de Grau de la Facultat d' Òptica i Optometria de Terrassa, José Luis Álvarez, participa en Programa Magnet en qualitat d'expert.
El passat 4 de maig va realitzar una sessió pràctica a l'Escola El Vallès de Terrassa. En aquesta ocasió va ser el torn dels nens i nenes d'I4 (Educació Infantil de 4 anys).
Es tracta de la classe de l'Arc de Sant Martí, i el seu projecte justament tracta sobre l'Arc de Sant Martí.
Va explicar què cal per tal que es formi l'arc de Sant Martí i els seus colors. Per justificar-ho va explicar que la llum blanca està composta per molts colors, i que les gotes d'aigua són qui fan la dispersió de la llum blanca. Com que les gotes tenen forma rodona, l'arc de Sant Martí també té aquesta forma.
En aquesta mateixa sessió, també va justificar que si barregem tots els colors de l'arc de Sant Martí, girant a alta velocitat un disc de Newton, el resultat és el color blanc (procés invers al de la dispersió de la llum).
La part experimental va ser la construcció d'un disc de Newton. Cada nen/a va pintar el disc amb els 7 colors de l'arc de Sant Martí, i amb l'ajuda d'un petit ventilador, els van fer girar per veure que els colors desapareixien i es tornaven blancs. Després van convertir-los en una petita baldufa que feien girar ells mateixos, travessant-los amb un punxó.
Finalment van sortir al pati per veure la dispersió de la llum blanca del sol, amb l'ajuda d'un prisma, i també van generar un petit arc de Sant Martí, pulveritzant aigua, simulant les gotes de pluja.
Podeu gaudir de les imatges a continuació.