El programa FORCE de CooperVision, empresa membre del Patronat de la FOOT, premia dos estudiants de la Universitat de Valladolid en la seva edició de 2018

L'equip de la Universitat de Valladolid format per Pablo Arlanzón i Laura València i coordinat per la professora María Jesús González van ser els guanyadors de l'edició de l'any 2018 del programa FORCE Estudiant de l'Any de CooperVision.

La final FORCE (Future Ocular Research Creativity Event, per les sigles en anglès) va tenir lloc al Centre d'Innovació de CooperVision a Budapest (Hongria) els dies 12 i 13 de maig. Van assistir equips formats per estudiants i els seus supervisors professors d’11 països.

Els guanyadors del programa FORCE 2018 d'aquest any han estat Pau Arlanzón i Laura València de la Universitat de Valladolid de Castella-Lleó. Supervisats per María Jesús González, aquesta investigació va avaluar la simptomatologia, funció visual i signes clínics en pacients després de l'ús de dos tipus de lents d'un sol ús mensuals amb dos dissenys òptics diferents, sent un d'ells especialment dirigit per alleujar la fatiga visual digital.

A més d'aquest treball guanyador, altres dos treballs que van aconseguir la final i van rebre menció especial van ser els treballs de Ludivine Willmann de l'Institut Superior d'Òptica de Nantes a França i de Nicole Tamagnini de la Universitat de Florència a Itàlia.

FORCE és una competició anual en el camp de les lents de contacte que aplega els millors estudiants de les facultats d'optometria de tot Europa. Es convida l’estudiantat a portar a terme un projecte d'investigació i presentar les troballes sobre un tema relacionat amb les lents de contacte.

Els guanyadors de cada país arriben a la final europea competint pel títol d’Estudiant de l'Any FORCE de CooperVision. El premi consisteix en un pack d'assistència a un congrés internacional sobre lents de contacte incloent el pagament del registre, viatge i allotjament.

El jurat va estar compost pels prestigiosos optometristes Pascale Dauthuile (presidenta de l'Associació d'Experts en Lents de Contacte, França), Elena García Rubio (Instituto Nacional de Optometría, Madrid), Dr. Eef van der Worp (Universitat de Maastricht, Països Baixos) i com a president del jurat el Professor James Wolffsohn (Universitat d'Aston, Regne Unit). El prof. Wolffsohn va ser distingit el 2017 amb el Premi Internacional a l’Optometrista de l’Any, concedit per la FOOT, el Col·legi Oficial d’Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya i l’Associació Catalana d’Optometria i Teràpia Visual, amb el suport del Patronat de la FOOT.

Els treballs podien consistir en assaigs clínics, revisió de publicacions clíniques o informes sobre casos reals. Són avaluats tenint en compte les evidències i la importància del projecte presentat.

Aquest any a més s'han unit participants d'universitats de Bulgària, Israel i l'Índia fent més global al programa FORCE de CooperVision i donant com a resultat un total de 11 països competint en la final celebrada a Budapest.

Els participants van poder compartir l'experiència al costat de la guanyadora de l'any passat Sara Picarazzi d'Itàlia que va presentar el seu treball guanyador en 2017 en l'edició d'enguany del congrés NCC de lents de contacte a Holanda A més, la Sara s'ha unit al Departament Tècnic de CooperVision a Itàlia. Aquesta oportunitat també ha succeït en altres edicions amb participants de la final FORCE de la regió Nòrdica o França.