Sou a: Inici / Notícies / GrandVision dona 1.200 muntures d’ulleres per a l’acció social del Centre Universitari de la Visió

El CUV atén anualment més de 2.000 persones en situació de vulnerabilitat, en el marc del programa Mirades Solidàries

Em vaig assabentar de l’existència del CUV a través d’una treballadora social de l’Ajuntament de Rubí. Jo vaig ser la primera de la família. Al CUV em van diagnosticar miopia i una setmana després de la revisió ja sortia per la porta amb les ulleres posades”. Després de la Isabel, el Centre Universitari de la Visió (CUV) ha atès la seva la seva mare de 83 anys i la seva filla Marina de 8, que al 2017 es va convertir en la pacient 20.000.

En l’actualitat, ja són més de 30.000 les persones en risc de vulnerabilitat que han accedit a alguna solució per corregir els seus problemes de salut visual al CUV.

Carolina Mora de GrandVision, empresa membre del Patronat de la Factultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT), manifesta “per a nosaltres és un plaer col·laborar i donar suport a la iniciativa del CUV perquè prepara els estudiants per al món professional i, al mateix temps, ajuda a persones amb problemes visuals en situació de vulnerabilitat”.

“Cada any atenem més de 2.000 pacients provinents de serveis socials, als que se'ls proporciona l'ajuda visual adequada”, explica la directora del CUV Núria Tomás, que continua dient “això només és possible gràcies a la col·laboració de les empreses del sector que, com GrandVision, ens fan confiança donant-nos el material que necessitem. Que no s'hagi trencat la col·laboració en aquest context de crisi denota que creuen fermament en el projecte i que hi estan compromesos”. La directora del CUV afegeix que “la corresponsabilitat teixida entre universitat, empreses, institucions i entitats socials al voltant de l’acció social del CUV alimenta un model docent i assistencial pioner a Europa, basat en l’aprenentatge i servei”.

L’activitat acadèmica i assistencial de la FOOT i el CUV mobilitza anualment tres-cents estudiants i vint docents de deu assignatures, una quinzena d’empreses i seixanta cinc ajuntaments, consells comarcals i entitats del Tercer Sector Social de tot Catalunya, abastant un conjunt de municipis amb una població total d’1.537.000 habitants.

Mirades Solidàries és el programa que aglutina tota l’acció social del CUV i que ha posat en marxa una iniciativa per proporcionar solucions que van més enllà de les ulleres: teràpia visual, baixa visió i lents de contacte especials per a pacients en situació de vulnerabilitat en un entorn d'aprenentatge i servei.

El Patronat de la FOOT és un òrgan de participació que integra alguns dels principals actors del món de l'òptica oftàlmica i la salut visual, amb l’objectiu de treballar per contribuir al desenvolupament professional i el reconeixement social dels òptics optometristes i del sector.

Joan Gispets, degà de la FOOT, Marc Perea i Carolina Molina de GrandVision i Núria Tomás, directora del CUV.