Sou a: Inici / Notícies / INAUGURACIÓ DEL CURS ACADÈMIC - PREMI A L'OPTOMETRISTA DE L'ANY

INAUGURACIÓ DEL CURS ACADÈMIC - PREMI A L'OPTOMETRISTA DE L'ANY

El proper dia 7 d'octubre a les 10:00h (CET), i en el marc de la inauguració del curs acadèmic 2020·2021, la FOOT lliurarà a la Professora Padmaja Sankaridurg el Premi Internacional a l' Optometrista de l' Any, en la seva edició de 2020, que ens oferirà la conferència:"Miopia: un problema de salut mundial" que podeu seguir per streaming en directe: https://www.youtube.com/watch?v=z0ap_nOI8Ds
INAUGURACIÓ DEL CURS ACADÈMIC  - PREMI A L'OPTOMETRISTA DE L'ANY

invitacio acte premi optometrista 2020

El proper dia 7 d'octubre a les 10:00h (CET), i en el marc de la inauguració del curs acadèmic 2020·2021, la FOOT lliurarà  a la Professora Padmaja Sankaridurg el Premi Internacional a l' Optometrista de l' Any, en la seva edició de 2020, que ens oferirà la conferència:"Miopia: un problema de salut mundial" que podeu seguir per streaming en directe aqui.

Aquest guardó s'atorga anualment en col·laboració amb el Col.legi d’Òptics-Optometristes Catalunya (COOOC) i l’Associació Catalana de Teràpia Visual (ACOTV) i té com objectiu el reconeixement a la vàlua acadèmica i investigadora de destacat/des optometristes de reconegut prestigi internacional.

Resum de la Ponència "Miopia: Un problema de Salut Mundial"

La prevalença de miopia ha augmentat a tot el mon fins a nivells elevats i inclus alarmants, en molts països de l’Àsia Oriental. A més, s'estima que per a l'any 2050, gairebé 1 de cada 2 persones serà miop i, el que és més important, 1 de cada 10 serà molt miop (miopia pitjor que -5,0D). L'impacte de la creixent càrrega de la miopia és substancial.

La conferencia de la Prof. Padmaja Sankaridurg descriurà l'actual prevalença de la miopia i l’alta miopia, les estimacions de la prevalença futura i discutirà les possibles conseqüències de l’augment de la prevalença. Es presentarà el pensament actual sobre les influències genètiques enfront les influències de l’entorn per a l’aparició i la progressió de la miopia, amb un enfocament específic en el temps a l’aire lliure. Es discutirà la comprensió que actualment tenim de la influència del temps a l'aire lliure i les estratègies o enfocaments de gestió derivada dels coneixements actuals.

Padmaja Sankaridurg

Prof. Padmaja Sankaridurg

Brien Holden Vision Institute

School of Optometry and Vision Science

UNSW Sydney (Australia)

La professora Padmaja Sankaridurg és la directora del Programa de Miopia i la cap de Propietat Intel·lectual de l’ Institut de la Visió Brien Holden (Brien Holden Vision Institute), així com catedràtica de l’Escola d’Optometria i Ciències de la Visió, Sydney, Austràlia.

La professora Sankaridurg ha estat investigant la miopia des de fa més de 15 anys i els seus interessos es centren en les estratègies per alentir la progressió miòpica i el desenvolupament d'errors refractius i, en aquest sentit, ha supervisat la transferència d'aquesta recerca a productes òptics per frenar la miopia.

Trobareu tota la informació referent al Premi Internacional a l’ Optometrista de l’any així com al seu currículum aquÍ