Jaume Pujol, nou director del Departament d’Òptica i Optometria de la UPC

Pujol prendrà possessió del càrrec el dia 4 de desembre a les 13h amb la presència del rector de la UPC, Francesc Torres
Jaume Pujol, nou director del Departament d’Òptica i Optometria de la UPC

El professor Jaume Pujol ha estat elegit director del Departament d’Òptica i Optometria (DOO)  de la  Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Pujol exercirà el seu mandat durant els propers quatre anys.

Segons declara Pujol, “un dels principals eixos de la meva responsabilitat durant els propers anys  passa per contribuir des del Departament d’Òptica i Optometria de la UPC  a consolidar el lideratge a nivell de l’Estat de la UPC en la formació de professionals de la salut visual dins dels estudis d’Òptica i Optometria,  i avançar en el posicionament internacional per convertir-nos en referent. Això ho farem col.laborant al màxim amb la Facultat d’Optica i Optometria de Terrassa (FOOT)

Jaume Pujol, a més de la seva activitat docent, desenvolupa una intensa tasca investigadora en l’àmbit de l’òptica, sobre tot al Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes de la UPC (CD6). En aquest sentit, Pujol remarca que “En la actualitat tenim 5 grups de nivell internacional vinculats al DOO i en un futur ben proper podem augmentar l’activitat de recerca i  transferència de tecnologia en el nostre departament i fer un salt tant quantitatiu com qualitatiu, amb la incorporació de professionals amb una trajectòria acadèmica molt sòlida, amb doctorats i màsters, la qual cosa possibilitarà créixer en projectes i millorar molt els resultats de la nostra recerca.”

De fet, segons, afirma Pujol “ crec que un dels objectius del meu mandat seria preparar al Departament que ara començaré a dirigir per a afrontar amb garanties aquest salt quantitatiu i qualitatiu” .

Els cinc grups d’R+D vinculats al DOO són el Grup d’Òptica Aplicada i Processament d’Imatge (GOAPI); el Grup de recerca en Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits (BIBITE); el Laboratori de Modelització i Mesura de la Sostebilitat (SUMMLab); el grup de recerca Visió, Optometria i Salut (VOS) i el ja mencionat CD6.

Per a Jaume Pujol, “a mig termini, com en la majoria de sectors sanitaris, la  tecnologia que acabarà consolidant-se en l’àrea de  l’optometria a nivell global passarà pel tractament de gran quantitat de dades, és a dir, per l’aplicació del Big Data, perquè facilitarà una gran quantitat d’informació que pot permetre als professionals de la salut visual   prevenir i diagnosticar amb molta més antelació tota mena de  disfuncions visuals i patologies”, conclou Pujol

Lloc web de la FOOT
www.foot.upc.edu