Sou a: Inici / Notícies / L’estudiant de màster Clara Lajarín guanya la 2a edició del Premi INDO - UPC de recerca jove en optometria

Clara Lajarín es va presentar al certamen amb el treball "Comparación de refracción subjetiva convencional y virtual monocular", codirigit pel prof. Juan Carlos Ondategui Parra i Maria Victoria Collados Collados
Manel Espínola, responsable d’Innovació d’INDO Optical, i Clara Lajarín guanyadora del premi INDO-UPC 2023

La degana de la FOOT Aurora Torrents ha presidit un acte a l’auditori Joan Salvadó, on el responsable d’Innovació d’INDO Optical Manel Espínola ha lliurat el guardó a la premiada i ha destacat la qualitat de tots els treballs presentats.

El primer premi ha sigut atorgat al treball de l’alumne Clara Lajarín, amb el títol "Comparación de refracción subjetiva convencional y virtual monocular" codirigit pel prof. Juan Carlos Ondategui Parra i Maria Victoria Collados Collados.

El guardó també ha reconegut amb un accèssit el treball de l’alumne Raquel Mompart, amb el títol “Optical Coherence Tomography Normative Databases considering Age, Ethnia ant Type of OCT used”, dirigit pel prof. Genis Cardona.

Durant la presentació de l’acte, Aurora Torrents ha destacat la importància de que els treballs de final de màster dels alumnes de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (UPC) pugui ser reconegut en l’àmbit de l’empresa.

Per la seva banda, Manel Espínola ha donat valor a la influència social dels projectes, i ha indicat que és la senda que volen seguir des de INDO, ja que es profitosa pel món empresarial, en l’àmbit social, per la pròpia universitat, així com per als estudiants.

L’acte també ha comptat amb la participació del president del Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC), Joaquim Grau, qui ha posat en valor el fet de poder gaudir en primera persona de la diversitat dels treballs presentats pels alumnes i de l’ importància de donar a conèixer el seu contingut.

A la segona edició del premi s’han presentat set treballs, en àrees tan diverses com la salut visual, l’òptica oftàlmica, l’oftalmologia, l’optometria pediàtrica, la contactologia avançada i les noves tecnologies en baixa visió.

El Premi INDO-UPC de recerca jove en optometria té com a principal objectiu estimular l’estudi i el desenvolupament d’aplicacions innovadores centrades en la salut visual sota les premisses del desenvolupament científic i l’aplicabilitat industrial.

El guardó promou la investigació científica entre l’estudiantat del Màster Universitari en Optometria i Ciències de la Visió (MUOCV) de la FOOT en els camps de l’optometria i l’oftalmologia i aspira a actuar com una palanca de canvi per potenciar la innovació en l'àrea de l'òptica aplicada, a través de l’esperit emprenedor i la transferència de tecnologia.

Clara Lajarín guanyadora del Premi INDO-UPC 2023 Raquel Mompart premi accèssit INDO-UPC 2023

INDO és membre del Patronat de la FOOT, un òrgan consultiu i de participació que integra alguns dels principals actors del món de l'òptica oftàlmica i la salut visual, amb l’objectiu de treballar per contribuir al desenvolupament professional i el reconeixement social dels òptics optometristes i del sector.