Sou a: Inici / Notícies / La FOOT gradua 109 nous professionals de la salut visual

La FOOT gradua 109 nous professionals de la salut visual

El passat dijous 13 de febrer, a les 19.00 hores, la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) va lliurar el títol a 86 graduats en Òptica i Optometria així com a 23 titulats del Màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió. L'acte de graduació va ser presidit per la vicedegana de formació per a professionals de la FOOT, Aurora Torrents, i el president del Col·legi Oficial d'Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa. El padrí de la promoció va ser el professor José Manuel González-Méijome, de la Universidade do Minho (Portugal), que va rebre el premi a l'optometriste de l'any 2016. El Sr. Ousman Umar, fundador de l’ONG NASCO Feeding Minds va impartir la conferència "Viatge al país dels blancs: el camí cap a l'educació". El grup musical ‘Duo Priorat’ va ser qui va amenitzar la vetllada.
La FOOT gradua 109 nous professionals de la salut visual

La Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) –únic centre universitari a Catalunya que forma òptics i optometristes- ha titulat al llarg dels seus 40 anys d’història a més de 4.500 professionals d’aquesta disciplina. El dijous 13 de febrer, a les 19.00 hores, a l'Auditori de l'Escola Municipal de Música de Terrassa (C. Miquel Vives, 2. Terrassa), la FOOT va celebrar l’acte de graduació de 109 professionals òptics-optometristes formats per tenir cura de la salut visual de la població. L’acte va estar presidit per la vicedegana de formació per a professionals de la FOOT, Aurora Torrents, i va comptar amb la participació d’Alfons Bielsa, president del Col·legi Oficial d'Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya. Bielsa, diplomat en Òptica i Optometria i màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió per la UPC, és president del Consell Tècnic de Formació per a Professionals en Òptica i Optometria i vicepresident primer del Consell General de Col·legi d'Òptics Optometristes d'Espanya.

El professor José Manuel González-Méijome va actuar de padrí de la promoció. És professor amb habilitació a càtedra a la Universidade do Minho (Portugal), coordinador Científic del Clinical and Experimental Optometry Research Lab (CEORLab) i Director del Programa Doctoral en Optometria i Ciències de la Visió, que ha alternat fins al juny de 2016 amb la funció de Vicedegà de l'Escola de Ciències per a l'àrea pedagògica des de 2013. És Editor-Cap de la Revista científica Journal of Optometry del Consell General de Col·legis d'Òptics Optometristes des de 2010 i membre de l'Comitè Editorial de la Revista BioMed Research International. És autor o coautor de 130 articles. Ha realitzat més de 350 comunicacions, 75 d'elles com a ponent convidat, i és autor de 20 capítols de llibre i editor de 3 llibres, l'últim d'ells titulat Superfície Ocular i Lents de Contacte, editat per la Fundació Salut Visual d'Espanya.

Ousman Umar, viatge al país dels blancs: el camí cap a l'educació

Durant l’acte de graduació, el Sr. Ousman Umar, fundador de l’ONG NASCO Feeding Minds va impartir la conferència "Viatge al país dels blancs: el camí cap a l'educació". L'Ousman va arribar a Europa arriscant la vida en una pastera. De ser pràcticament un analfabet, en 10 anys ha arribat a la universitat, on després de cursar uns anys de Química va canviar a Relacions públiques i Màrqueting. Actualment estudia el màster de Direccio de Cooperació Internacional d’ESADE. Conscient que el seu cas és excepcional entre els centenars de joves que cada dia emprenen viatges semblants, se sent amb l’obligació de “retornar la sort que ha tingut”, com explica ell mateix. I la clau perquè nens i nenes tinguin capacitat per decidir sobre el seu futur és l’educació i la informació.

L’acte de graduació va finalitzar amb l’actuació del grup musical Duo Priorat’, composat per Marta Cardona i Miguel Ángel Cordero, amb un repertori d'una diversitat de temes de pel.lícula, algun clàssic de Llach i un tango.

Mira aquí un vídeo-resum d'aquest acte.

Graduats