Sou a: Inici / Notícies / La FOOT gradua 92 nous professionals de la salut visual

La FOOT gradua 92 nous professionals de la salut visual

El passat dijous 14 de febrer, a les 19.30 hores, la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) va lliurar el títol a 73 graduats en Òptica i Optometria així com a 19 titulats del Màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió. L'acte de graduació va ser presidit pel degà de la FOOT, Joan Gispets, i el president del Col·legi Oficial d'Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa. El padrí de la promoció va ser Lyndon Jones, de la University of Waterloo (Canadà), que va rebre el Premi a l'Optometrista de l'Any, 2015. L'escriptor Oriol Quintana va impartir la conferència ‘Filosofia per una vida pitjor’. El grup musical ‘Baétulo Duo’ va ser qui va amenitzar la vetllada.
La FOOT gradua 92 nous professionals de la salut visual

La Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) –únic centre universitari a Catalunya que forma òptics i optometristes- ha titulat al llarg dels seus 40 anys d’història a més de 4.500 professionals d’aquesta disciplina. El dijous 14 de febrer, a les 19.30 hores, i a l'Auditori de l'Escola Municipal de Música de Terrassa (C. Miquel Vives, 2. Terrassa), la FOOT va celebrar l’acte de graduació de 92 professionals òptics-optometristes formats per tenir cura de la salut visual de la població. L’acte va estar presidit pel degà de la FOOT, Joan Gispets, i va comptar amb la participació d’Alfons Bielsa, president del Col·legi Oficial d'Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya. Bielsa, diplomat en Òptica i Optometria i màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió per la UPC, és president del Consell Tècnic de Formació Continuada en Òptica i Optometria i vicepresident primer del Consell General de Col·legi d'Òptics Optometristes d'Espanya.

El professor Lyndon Jones va actuar de padrí de la promoció. Jones és director del prestigiós Centre for Ocular Research and Education (CORE) i és professor de la School of Optometry, ambdós de la University of Waterloo (Canadà).Compta amb gairebé 200 publicacions a revistes d’impacte del camp de l’optometria i l’oftalmologia (índex-h Scopus de 30) i és autor de 12 capítols de llibre. Ha participat en prop de 1500 conferències i cursos de formació continuada i compta amb 10 patents relacionades amb les lents de contacte i les solucions de manteniment. Al llarg de la seva trajectòria professional ha rebut 28 premis i reconeixements acadèmics i professionals, entre ells el Glenn Fry Award de l’American Optometric Foundation (2014), el Donald Korb Award de l’American Optometric Association (2014), el Pioneers Lecturer de la BCLA (2010) i el Premi a l’Optometrista de l’Any, Barcelona 2015. A més, és revisor de 21 revistes i membre del consell editorial d’Optometry & Vision Science. Participa activament en el Dry Eye Workshop (DEWS) de la Tear Film & Ocular Surface Society, institució que pretén definir i actualitzar la patogènesi, el diagnòstic i el tractament de l’ull sec. Ha actuat com a supervisor de 19 tesis doctorals i 25 projectes de final de Màster.

Oriol Quintana, filosofia per a una vida pitjor

Durant l’acte de graduació, l'escriptor Oriol Quintana  va impartir la conferència “Filosofia per una vida pitjor”. Quintana és autor de llibres com “Filosofía para una vida peor. Breviario del pesimismo filosófico del siglo XX” (2016) i “100 preguntes filosòfiques per satisfer les ments inquietes(2017) i de diversos articles a diferents mitjans culturals, com ‘Política y Sociedad’, ‘Ramon Llull Journal of Applied Ethic’s, ‘George Orwell Studies’, o ‘Astrolabio Revista internacional de Filosofía’. Entre els anys 2016 i 2018 ha impartit nombroses xerrades i ponències a congressos. Oriol Quintana va guanyar l’edició de 2018 del Premi de la Fundació Joan Maragall d'assaig amb l'obra 'La condició de l’home corrent: sobre l’humanisme de George Orwell'.

L’acte de graduació va finalitzar amb l’actuació del grup musical ‘Baétulo Duo’, composat per Miguel Ángel Cordero i Joan Anton Pich, amb un repertori entre la música clàssica i el jazz, entre la contemporània i músiques del món.