Sou a: Inici / Notícies / La poesia de Joan Brossa i els jocs òptics, el 13 de desembre, a la Facultat d'Òptica i Optometria de la UPC

El divendres 13 de desembre tindrà lloc, a la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT), un acte i una petita mostra sobre la poesia de Joan Brossa i els jocs òptics, una activitat que se suma a les accions organitzades a la UPC en commemoració de l’Any Brossa.

El 18 de novembre va tenir lloc una taula rodona sobre la sextina cibernètica al Barcelona Supercomputing Center (BSC - CNS), a l’antiga capella de Torre Girona, mentre que el 26 de novembre es va organitzar la taula rodona 'Joan Brossa entre arquitectes' a l’Escola d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB).

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) s’ha afegit a la constel·lació brossiana que aquest any ret homenatge al poeta Joan Brossa i a formar part, per tant, de l’Any Brossa, mitjançant tres activitats en diferents seus universitàries, que s’emmarquen dins la programa cultural UPCArts.

La Facultat d’Òptica i Optimetria de Terrassa (FOOT) acollirà, el 13 de desembre a les 18 hores, un acte i una petita mostra sobre la poesia de Joan Brossa i els jocs òptics. En aquest acte, que es farà a l'Auditori Joan Salvadó (Passeig del Vint-i-dos de Juliol, 660, Terrassa) i que compta amb el suport de l’Ajuntament de Terrassa, intervindran Genís Cardona, professor de la FOOT; Enric Jardí, dissenyador gràfic; Pilar Parcerisas, crítica i historiadora de l’art; Josep Pedrals, poeta, i Manuel Guerrero, comissari de l’Any Joan Brossa, que exercirà de moderador.

La primera de les activitats organitzades ha estat una taula rodona sobre 'La sextina cibernètica', que s’organitza juntament amb el Barcelona Supercomputing Center - Centro nacional de Supercomputacióin (BSC - CNS) el 18 de novembre, a les 18 hores, a la seu del supercomputador MareNostrum, a l’antiga capella de Torre Girona (c. Jordi Girona, 31). Ha comptat amb la participació de Xavier Duran, periodista; Josep Font, enginyer informàtic, i Màrius Serra, escriptor i enigmista. Els moderadors han estat Manuel Guerrero, comissari de l’Any Joan Brossa, i Jordi Torres, professor de la UPC i investigador en supercomputació i intel·ligència artificial.

El dia 26 de novembre, a les 13 hores, l’Escola d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) ha tingut lloc el debat 'Joan Brossa entre arquitectes', a la Sala de Graus del centre (Avinguda Diagonal, 649). Ha comptat amb la participació del filòsof Arnau Puig i els arquitectes Esteve Bonell, Beth Galí, Enric Granell, Enric Serra Riera i Frederic Fargas. La taula rodona ha estat moderada per Manuel Guerrero, comissari de l’Any Joan Brossa.

L’Any Brossa commemora, des del gener passat el centenari del naixement del poeta Joan Brossa, i l’ha impulsat la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament de Cultura i el Departament d’Educació, i la Fundació Joan Brossa, juntament amb l’Ajuntament de Barcelona.