Sou a: Inici / Notícies / La Professora Maria S. Millan ha estat escollida Fellow Member of The Optical Society (OSA)

La Facultat te el plaer de comunicar que recentment, la Professora Maria S. Millan ha estat escollida Fellow Member of The Optical Society (OSA) a l’última reunió del seu Consell de direcció.

La Facultat te el plaer de comunicar que recentment, la Professora Maria S. Millan ha estat escollida Fellow Member of The Optical Society (OSA) a l’última reunió del seu  Consell de direcció.

La Optical Society (OSA)  és l'associació professional líder en òptica i fotònica, que a través de les seves publicacions mundialment reconegudes, reunions internacionals i programes de participació proporciona informació de qualitat i interaccions inspiradores que impulsen els assoliments en la ciència de la llum.

El guardó de Fellow és atorgat només a un nombre reduït de membres d’OSA experts científics, enginyers i líders en l’àmbit de l’òptica  i reservat als membres que han prestat distinció en l’avanç de l’òptica i la fotònica.

El Consell directiu de la Optical Society (OSA), en la seva recent reunió del setembre 2020 a Washington, va escollir 118 membres de 24 països com a Fellows de la OSA 2021. Els Fellows son seleccionats en funció de diversos factors, incloses les contribucions destacades a l'educació, la investigació, l'enginyeria, els negocis i la comunitat.

El president de l'OSA 2020, Stephen Fantone, va donar l'enhorabona als nous Fellows del 2021 i va dir “la vostra elecció, per part dels vostres companys, és una afirmació dels vostres èxits impressionants dins del nostre camp. Gràcies per la vostra dedicació a OSA i per avançar en la ciència de la llum. El conjunt de Fellows d’aquest any reflecteix una àmplia i diversa gamma d’assoliments en el camp de l’òptica i la fotònica.”

Cal assenyalar que en aquesta edició, les dones han representat el nombre més gran de dones elegides en un any, el 19%, dels escollits.

El reconeixement de la Prof. Millan és, en específic, per les seves contribucions a l'òptica de la informació, el processament d'imatges, la seguretat, la inspecció industrial i l'oftalmologia, així com per els seus serveis a la comunitat de l’Òptica, especialment a Amèrica Llatina.

Aquest és un merescudíssim reconeixement a una vida de dedicació a la recerca en l’àmbit de l’òptica i una excel·lent noticia per la nostra comunitat, per la que ens congratulem i felicitem

La prof Maria S. Millan és a més, des del passat mes d’abril, Presidenta de la Sociedad Española de Óptica – SEDOPTICA.

La nota de premsa que anuncia els nous Fellows OSA 2021 està disponible a l’OSA web: