Desè Aniversari del Premi Internacional a l'Optometrista de l'Any: Celebrant una Dècada d'Excel·lència en Òptica i Optometria

17/07/2024

La Professora Susan Cotter guardonada amb el Premi Internacional a l’Optometrista de l’Any 2024 en la seva desena edició.

Aquest any marca una fita significativa per a la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) en celebrar-se el desè aniversari del Premi Internacional a l'Optometrista de l'Any (PIOA). Aquest guardó, impulsat per la FOOT i finançat pel pressupost del Patronat de la institució, s'atorga anualment per reconèixer la vàlua acadèmica i professional d´un òptic optometrista de prestigi internacional.

La cerimònia de lliurament del PIOA coincideix amb l'acte de graduació del curs acadèmic de la FOOT, on el guardonat o guardonada té l'honor d'impartir la conferència inaugural. A més, la persona premiada es converteix en la padrina o padrí de la nova promoció d'estudiants que comencen els estudis en aquell any acadèmic. Aquest reconeixement té com a objectiu destacar la professió d'òptic optometrista davant de la societat i proporcionar a l'estudiantat referents inspiradors per al desenvolupament acadèmic i professional.

En aquesta ocasió especial, ens complau anunciar que la guardonada del PIOA 2024 és la Prof. Susan Cotter, destacada optometrista pediàtrica i científica clínica de la Facultat d'Optometria del Sud de Califòrnia a la Universitat Marshall B Ketchum. La Dra. Cotter és reconeguda internacionalment pel seu treball en estratègies de maneig clínic de l'ambliopia, l'estrabisme, la insuficiència de convergència i l'error refractiu infantil. Com a copresidenta del Grup d'Investigadors de Malalties Oculars Pediàtriques (PEDIG), ha liderat diversos estudis a gran escala finançats per l'Institut Nacional de l'Ull (NEI), incloent-hi l'Estudi multiètnic de malalties oculars pediàtriques (MEPEDS) i l'Assaig de tractament d'insuficiència de convergència (CITT).

La trajectòria de la Dra. Cotter és impressionant, havent ocupat llocs de lideratge a l'Acadèmia d'Optometria des del novembre de 2022 i és part de l'Oficina Científica de la Societat Mundial d'Oftalmologia i Estrabisme Pediàtrics (WSPOS). A més, ha contribuït al Pla Estratègic de Futur del NEI (2021-2025) com a Copresidenta del Panell de Recerca sobre Salut Pública i Disparitats. Entre els nombrosos premis destaquen el Premi a l'Excel·lència en Educació Optomètrica de l'Associació d'Optometria de Califòrnia i el Premi Theia a l'Excel·lència en Educació de Dones en Optometria.

Graduada de la Facultat d'Optometria d'Illinois i amb un mestratge en Investigacions Clíniques i Biomèdiques de la Facultat de Medicina Keck de la Universitat del Sud de Califòrnia, la Dra. Cotter també és editora del llibre de text "Aplicacions clíniques de prismes" i conferenciant internacional en atenció oftalmològica pediàtrica i visió binocular.

El PIOA ha premiat grans figures de l'optometria en les seves edicions anteriors, incloent-hi professionals com el Prof. Lyndon Jones (2015), el Prof. José Manuel González-Meijome (2016), el Prof. James Wolffsohn (2017), el Prof. Konrad Pesudovs (2018), la Dra. Joanne Wood (2019), la Prof. Padmaja Sankaridurg (2020), el Prof. Colm McAlinden (2021), la Prof. Janet L. Leasher (2022) i César Villa Collar ( 2023).

La celebració del desè aniversari del PIOA no només ressalta l'excel·lència contínua al camp de l'optometria, sinó que també reafirma el compromís de la FOOT a promoure i reconèixer els líders que inspiren les noves generacions d'optometristes. Aquest esdeveniment promet ser un moment memorable per a tots els involucrats i un testimoni de l‟impacte durador de l‟optometria en la salut visual global.

És un honor per a la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa -UPC que la Prof. Susan Cotter hagi acceptat apadrinar els alumnes de la promoció 2024-2028. La presència de la Dra. Cotter com a padrina d'aquesta nova generació d'optometristes reforça el prestigi del programa acadèmic i ofereix als estudiants una figura exemplar i motivadora per guiar els esforços futurs en el camp de l'optometria.