La UPC investeix doctor ‘honoris causa’ Donald R. Korb, referent internacional en els camps de les lents de contacte i la superfície ocular

El científic és el padrí d’honor del programa ‘Mirades solidàries’ del CUV, que apadrina tractaments de salut visual per a persones amb situació de vulnerabilitat.

El 30 de maig, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha investit doctor 'honoris causa' l'optometrista Donald R. Korb, pioner a evidenciar el caràcter majoritàriament evaporatiu de l'ull sec i un referent internacional en el camp de les lents de contacte i la superfície ocular.

El professor de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) Jaume Pujol ha exercit de padrí i ha pronunciat l'elogi dels mèrits de Donald R. Korb durant l'acte d'investidura, que ha tingut lloc a la sala d'actes de l'edifici Vèrtex, a Barcelona. L'acte s'ha pogut seguir en directe per UPCtv (http://tv.upc.edu).

Korb2  Korb5

Donald R. Korb, llicenciat al New England College of Optometry (NECO) de Boston, als Estats Units (EUA), és professor, investigador, inventor, emprenedor i clínic reconegut internacionalment. Destaca per la seva aportació a la recerca i el desenvolupament d'eines de diagnosi i tractament de l'ull sec.

L'acte d'investidura s'ha iniciat amb la benvinguda del rector de la UPC, Francesc Torres, que ha presentat a Korb com una persona "inspiradora per a qualsevol dels membres de la Universitat" i com a "magnífic i qualificat docent d'universitats tan prestigioses com la de Boston o la de Califòrnia, autor d'una espectacular tasca de recerca, vinculat a la resta d'experts mundials del seu camp, inventor d'importants avenços mèdics i empresari innovador".

Així mateix, el rector ha destacat la FOOT com "una de les Facultats bandera de la UPC" i ha volgut posar de manifest la bona feina del Centre Universitari de la Visió (CUV), la clínica universitària de l'aquesta facultat i el "novedós programa que han posat en marxa, 'Mirades solidàries', el qual permet donar curs als tractaments visuals complexos que avui tenim en llista d'espera al CUV".

Jaume Pujol, professor de la FOOT i investigador del Departament d'Òptica i Optometria, que ha exercit de padrí de la cerimònia, ha lloat la trajectòria acadèmica, científica i de transferència de tecnologia de l'optometrista nord-americà, així com la seva activitat clínica, i també ha destacat la seva activitat com a inventor i emprenedor. Una trajectòria "reconeguda mundialment per investigadors, docents, clínics i col·legis professionals", ha assegurat en la seva laudatio.

El professor Korb, en el seu discurs, ha subratllat "la importància de ser un bon observador, la importància de mantenir la curiositat intel·lectual per resoldre els problemes i la necessitat que tenim tots d'abraçar la col·laboració". Korb ha afirmat també que "un objectiu principal de la recerca és millorar, en última instància, l'atenció al pacient. Si bé aquests punts són molt senzills i obvis, són, al cap i a la fi, els tres pilars en què es fonamenten les meves aportacions".

Korb6       Korb4