Sou a: Inici / Notícies / Les professores Laura Guisasola i Núria Vila participen al Congrés Internacional de Miopia de Rotterdam

El projecte CISViT, liderat per les professores Laura Guisasola i Núria Vila, ha presentat al Congrés Internacional de Miopia de Rotterdam, el pòster: PARENTAL SOCIOECONOMIC STATUS, HIGH COMPLEXITY SCHOOLS AND MYOPIA

El projecte CISViT, (Cohort Infantil de Salut Visual de Terrassa), liderat per les professores Laura Guisasola i Núria Vila, ha presentat al Congrés Internacional de Miopia de Rotterdam (4-7 setembre), les dades corresponents a la fase inicial de l’estudi en el pòster: PARENTAL SOCIOECONOMIC STATUS, HIGH COMPLEXITY SCHOOLS AND MYOPIA

Al projecte CISViT hi participen professors i alumnes de la FOOT, a través dels seus TFG's / TFM's o bé amb beques del CCD.

CISViT obté informació sobre l’evolució dels paràmetres de visió dels infants entre 8 i 16 anys de les escoles públiques i concertades de la ciutat de Terrassa analitzant els factors de risc o factors protectors, l’evolució dels errors refractius i les dades biomètriques dels infants i la seva associació amb factors socioeconòmics, estils de vida, herència i rendiment acadèmic.

La prevalença de miopia a la mostra és de l'11.1%, mentre que la de la hipermetropia és del 4.8%. Els resultats indiquen que la prevalença de miopia és el doble a les escoles d'Alta Complexitat (baix nivell socioeconòmic) i aquesta mateixa tendència, encara que no és estadísticament significativa, la trobem en analitzar l'associació entre la miopia de nens les mares dels quals estan en situació laboral de desocupació.

La prevalença de miopia trobada en el nostre estudi és molt pròxima a l'obtinguda a la cohort de Rotterdam. Les autores consideren que cal estudiar-ho en diferents zones geogràfiques on la realitat socioeconòmica, geogràfica i cultural podria incidir de forma diferent en l’aparició i el desenvolupament de les miopies.