Sou a: Inici / Notícies / Ousman Umar guardonat amb el Premi Princesa de Girona Social 2021

Ousman Umar guardonat amb el Premi Princesa de Girona Social 2021

El ponent en el passat acte de Graduació de la FOOT Ousman Umar, ha estat reconegut amb el Premi Princesa de Girona
Ousman Umar guardonat amb el Premi Princesa de Girona Social 2021

Dins el programa d'actes de l’acte de graduació  2018-2019 l’ Ousman Umar va impartir la conferència "Viatge al país dels blancs: el camí cap a l'educació"   Enguany ha estat guardonat amb el premi Princesa de Girona Social.

El premi s’ atorga als joves que destaquen pel seu lideratge i compromís personal i que han assolit èxits en la creació i l’ impuls en projectes socials  amb visions noves i fites tangibles.

L’ Ousman va marxar del seu poble natal quan tenia 9 anys. Els seus pares el van enviar a fer d’aprenent al taller mecànic que el seu oncle tenia a Techiman i, des d’aleshores, va deixar d’anar a l’escola per guanyar-se la vida. L’Ousman havia sentit parlar d’Europa, i tot i no saber ni tan sols llegir un mapa, es va proposar arribar-hi, convençut que allà hi trobaria un paradís.

Imatge: Acte de Graduació FOOT 2018-2019

El viatge el va portar fins a Líbia creuant el desert amb una màfia de tràfic de persones. De 46 que van iniciar el viatge, només 6 van arribar a la destinació final. A Líbia va treballar durant 5 anys fins a reunir els diners per reprendre el seu camí. Finalment va arribar a Europa arriscant la vida en una pastera. Un cop a Barcelona, va tenir la sort de conèixer una família que va decidir ajudar-lo: el van acollir i això li va permetre accedir legalment a una feina i a l’educació. De ser pràcticament un analfabet, en 10 anys ha arribat a la universitat, on després de cursar uns anys de Química per canviar a Relacions públiques i Màrqueting. També ha estudiat el màster de Direccio de Cooperació Internacional d’ESADE.

Conscient que el seu cas és excepcional entre els centenars de joves que cada dia emprenen viatges semblants, se sent amb l’obligació de “retornar la sort que ha tingut”, com explica ell mateix. I la clau perquè nens i nenes tinguin capacitat per decidir sobre el seu futur és l’educació i la informació.

L’Ousman Umar és el Fundador de l’ONG NASCO Feeding Minds. Una ONG sense ànim de lucreamb la missió de fomentar l’accés a la formació i la informació de les persones a Ghana, Àfrica. En conclusió, pretén alimentar les ments mitjançant el foment de l’educació digital i, d’aquesta manera, canviar el paradigma de l’ajuda humanitària.

El 2019 l' Ousman va escriure el llibre Viatge al País dels Blancs,. I el passat 18 de març de 2021 va presentar  el nou llibre: ‘Des del País dels Blancs’

Ara es troba immers en el projecte Corre al País dels Blancs. En un context on no es poden organitzar actes al carrer o fer xerrades per conscienciar sobre la migració i les dificultats i riscos de les persones que migren a Europa des d’Àfrica, Corre al País dels Blancs pretén omplir aquest espai. Mitjançant aquest repte solidari es recorren els 21.333 quilòmetres que va fer Ousman Umar des de la seva Ghana natal fins a Barcelona

Podeu ampliar la informació aquí

Imatge: Acte de Graduació FOOT 2018-2019