Sou a: Inici / Notícies / Pobresa visual infantil - Entrevista de TVE

Pobresa visual infantil - Entrevista de TVE

Entrevista de TVE, al Centre Universitàri de la Visió de la Faculat d'Òptica i Optometria de Terrassa, sobre la Pobresa Visual Infantil.
Pobresa visual infantil - Entrevista de TVE

Entrevista de TVE, al Centre Universitàri de la Visió de la Faculat d'Òptica i Optometria de Terrassa, sobre la Pobresa Visual Infantil.

La Fundació Visión i Vida denuncia que tot sovint la manca de correció de les deficiències visuals entre els infants es reflecteix en un diagnòstic erroni o en problemes amb el rendiment escolar. De fet, asseguren que un de cada tres casos de fracàs escolar està relacionat amb un problema de visió no diagnosticat.

Link al vídeo de l'entrevista AQUÍ

La pobresa visual afecta gairebé un de cada deu nens

El 8,59% dels menors a Espanya es troben en situació de pobresa visual. És a dir, 761.000 nens tenen algun problema a la vista, però les seves famílies no els poden comprar ulleres o lents de contacte. Problemes de visió que si a més afecten menors de famílies amb menor renda, tenen fins a 5,6 vegades més probabilitats de repetir curs. Les regions més afectades de pobresa visual són Ceuta, Extremadura i Astúries. Els professionals del sector animen que es financin els problemes oculars al Sistema Nacional de Salut.

Link al vídeo AQUÍ