Sou a: Inici / Notícies / Presentació treball: "Anàlisi de l'òptica i optometria des de la perspectiva del gènere" al WSCITECH 2023

La professora Núria Tomàs, el professor Mikel Aldaba i dues ex-estudiants de la nostra Facultat, Oihane Oyagüe i Aura De Marimon, presenten al Congrés de Dones, Ciència i Tecnologia 2023 (WSCITECH2023) el seu treball: Anàlisi de l'òptica i optometria des de la perspectiva del gènere

Dijous 2 de març, de 15.30h a 17h, a les "Taules rodones per àmbits" dins del programa del Congrés de Dones, Ciència i Tecnologia 2023 (WSCITECH2023)

Treball: Anàlisi de l'òptica i optometria des de la perspectiva del gènere

• A càrrec de Núria Tomàs, Mikel Aldaba, Oihane Oyagüe i Aura De Marimon
  • Departament d’Òptica i Optometria. Universitat Politècnica de Catalunya. Terrassa, Catalunya

Introducció:

El Grau d’Òptica i Optometria (GOO) que s’imparteix a la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa és un cas particular dins de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en quant a la composició de l’alumnat segons el gènere. Al global de la UPC l’alumnat es reparteix en un 28% de dones i 72% d’homes, mentre que al GOO els números s’inverteixen amb un 75% de dones i 25% d’homes1. Aquesta proporció és semblant a la de la col·legiació al Colegio Nacional de Ópticos Optometristas (CNOO), que regula la professió: 67% dones i 33% homes 2. Tot i la majoria de dones, hi ha indicis de desigualtats de gènere en l’àmbit: a la Junta de Govern del CNOO, el 75% son homes3 i, a nivell internacional, el consell editorial de la revista Journal of Optometry, està format per un 83% d’homes.