Sou a: Inici / Notícies / Programa de micromecenatge ‘+UPC’

Programa de micromecenatge ‘+UPC’

‘Ajuda’ns a fer un món millor’ és l’eslògan amb el qual arrenca el programa de micromecenatge ‘+UPC’, que permet a particulars, entitats i empreses col·laborar en reptes socials.
Programa de micromecenatge ‘+UPC’

La UPC posa en marxa el programa de micromecenatge '+UPC' amb el projecte Mirades Solidàries, que ha triat com a projecte emblemàtic de cooperació i d'acció social d'aquest any.

Mirades Solidàries és una iniciativa d'acció social que hem desenvolupat des del Centre Universitari de la Visió i la FOOT

Es tracta d'un projecte solidari de micro-mecenatge, enfocat a obtenir recursos econòmics (mitjançant padrins que fan donacions) per al tractament visual de casos que no es poden gestionar mitjançant la via actual d'acció social que es fa al CUV.

S'ofereix atenció visual especialitzada (més enllà de les típiques ulleres) per a casos especials - teràpia visual per a joves i infants, tractaments de baixa visió que necessiten ajudes òptiques costoses o lents de contacte especials per a cornies irregulars- dirigits a pacients en risc d'exclusió social. Són casos poc freqüents però que quan apareixen, generalment no es poden resoldre amb l'estructura actual del CUV .

Amb aquest projecte es vol donar resposta a la problemàtica d'aquests casos minoritaris, sense recursos econòmics però també sensibilitzar i conscienciar la societat, a la vegada que obtenir una base de pacients per millorar les practiques clíniques del Master.

La iniciativa compta amb la col·laboració de més de 500 estudiants de la FOOT que fan les seves pràctiques al centre i de 30 docents implicats. A través d’aquest programa d’aprenentatge servei únic a Europa, s’atenen cada any més de 2.000 persones derivades dels serveis socials de més de 65 ajuntaments i entitats socials de Catalunya.