Sou a: Inici / Notícies / RODA DE PREMSA SOBRE LA SALUT VISUAL DESPRÉS DEL CONFINAMENT

RODA DE PREMSA SOBRE LA SALUT VISUAL DESPRÉS DEL CONFINAMENT

L'associació d'utilitat pública Visión y Vida amb el suport de La Facultat d' Òptica i Optometria va presentar el resultat d'un estudi que confirma que els cent dies confinats han tingut un impacte negatiu en la salut visual dels ciutadans.
RODA DE PREMSA  SOBRE LA SALUT VISUAL DESPRÉS DEL CONFINAMENT

El passat  dimecres dia 1 a les 12.00h l'associació d'utilitat pública Visión y Vida amb el suport de la Facultat d' Òptica i Optometría va presentar el resultat d'un estudi que confirma que els cent dies confinats han tingut un impacte negatiu en la salut visual dels ciutadans.

Es tracta del primer informe realitzat a Espanya amb dades reals sobre la salut visual després del confinament.  D'aquest informe se'n dedueix que:

- Tres de cada cinc (60,2%) ciutadans afirma haver forçat la vista durant el confinament i com a conseqüència, més de la meitat (51,2%) pensa que la seva visió ara és diferent.

- Els símptomes més freqüents d'aquest confinament han estat mal de cap, visió borrosa i sequedat ocular. Fruit d'això, el 54,2% afirma que es farà una revisió visual abans d'anar-se’n de vacances d'estiu.

- Les revisions visuals realitzades durant la desescalada ens mostren algunes conseqüències: que al 57,4% de la ciutadania realment sí que els ha empitjorat la seva visió.

- Set de cada deu adolescents -77,4%- (12-19 anys) han sofert un canvi de graduació en aquest període i a un de cada deu se li han adaptat per primera vegada ulleres (7,7%) o lents de contacte (2,4%).

- Cinc de cada deu adults (47,2%) de més de 40 anys han sofert un canvi de graduació després del confinament.

Les dades han estat extretes d'una mostra de prop de 2.000 revisions realitzades durant la desescalada en diferents establiments sanitaris d'òptica d'Espanya i s'han creuat amb el resultat d'una enquesta al ciutadà (prop de 500 persones) en les quals s'analitza la sensibilitat subjectiva de l'usuari respecte a la seva visió, els seus hàbits de quarantena i els problemes visuals percebuts en els prop de cent dies de confinament.

L'estudi també analitza com l'abús de pantalles i dispositius digitals pot haver conduït a aquestes dades tan alarmants, tenint en compte que s'ha duplicat el seu ús durant el confinament.

PARTICIPANTS:

Salvador Alsina ( Visión y Vida): President

Elisenda Ibáñez (Visión y Vida): Coordinadora i òptica-optometrista

Mireia Pacheco: (fFOOT-UPC): Vicedegana de Relacions amb l' Entorn, Comunicació i Promoció i Experta en Salut Visual Infantil